ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש הבוקר (רביעי) עם שר המסחר של בריטניה ליאם פוקס, בלשכת רה"מ בירושלים.

נתניהו ברך על הצעדים שישראל ובריטניה נוקטות על מנת שהסחר בין המדינות יימשך באותם תנאים ובכל מצב.

"אתה ידיד גדול של ישראל ותומך נלהב בידידות וביחסים הקרובים בינינו, שמסייעים לנו רבות כלכלית, ביטחונית ובהגנה על ערכינו המשותפים", אמר ראש הממשלה לפוקס.

''אנו רוצים להבטיח שנמשיך להרחיב את הסחר ההדדי בינינו בכל תנאי. אני משאיר את התנאים הללו לכם. אבל ישנו מסלול ברור של עלייה בהיקף הסחר בין שתי מדינותינו. שנינו מבינים את היתרונות וזה הולך וגדל''.

נתניהו הדגיש כי ''בריטניה היא למעשה שותפת הסחר הגדולה ביותר שלנו באירופה, ואחת משותפות הסחר החשובות ביותר שלנו בעולם. אנו מעריכים את הידידות ואת התקוות לעתיד וברוח זאת אני מקבל את פניך כאן".

"אנו חולקים משהו נוסף שבעיניי חשוב לסחר ולעתיד - אנו חולקים עוצמה טכנולוגית גדולה. אנחנו יכולים לעשות הרבה בנפרד, אבל אנחנו יכולים לעשות יותר יחד. בריטניה וישראל הן שתי מדינות מאוד חזקות מבחינה טכנולוגית", כך ראש הממשלה.

שר המסחר של בריטניה פוקס אמר לנתניהו "אני שמח מאוד לחזור לכאן כשר הסחר. כפי שאתה יודע, זה שנים רבות אני תומך ביחסים הבילטראליים בינינו, וזוהי מחויבות מתמשכת.

''שעה שאנו עוזבים את האיחוד האירופי ובריטניה תופסת את מקומה כמדינה עצמאית בארגון הסחר העולמי, אנו רוצים לקדם את הרעיון של הסכם סחר חופשי בעולם שבו גוברות הקריאות לפרוטקציוניזם. שתי מדינות סחר חופשי כמונו חייבות להגן על סחר חופשי עולמי, כיוון שסחר מוביל לשגשוג. הוא עומד בבסיס הלכידות החברתית. הוא תומך ביציבות פוליטית, שהיא אבן בנייה קולקטיבית בביטחוננו. באמת מדובר במצב שבו כולם מנצחים.

''עם עזיבתה של בריטניה את האיחוד האירופי, אנו מבקשים להעמיק את היחסים האסטרטגיים בינינו לבין אותן מדינות החולקות את אותם ערכים והאמונה שלנו ביצירת עושר ובהתפשטות השגשוג, הביטחון, הדמוקרטיה ושלטון החוק. לכן אני חושב שיש לנו סדר יום מצוין לעבוד עליו", אמר פוקס.