נפתלי בנט
נפתלי בנטצילום: מרים אלסטר, פלאש 90

יו"ר הבית היהודי, שר החינוך נפתי בנט, שוחח היום (רביעי) עם אראל סג"ל ורועי עידן ב-103FM, הסביר את ביקורתו על הפרקליט הצבאי והגיב להתבטאות של האלוף יאיר גולן נגדו.

"בדמוקרטיה אין מקום שקציני צבא ופקידים יעבירו ביקורת פומבית על נבחרי ציבור", אמר בנט.

בהמשך הראיון דיבר בנט על היחסים בין נתניהו למפלגת הבית היהודי: "בלי שנביא המון מנדטים אני לא אהיה שר ביטחון. אין שום סיכוי. ראינו עכשיו שראש הממשלה, מסיבותיו שלו ואני מכבד אותו, לא מתכוון לתת לנו לא את תיק הביטחון וגם לא את תיק המשפטים בפעם הבאה, כמו שגם הפעם הוא לא היה נותן לנו את תיק המשפטים אילולא הכרחתי אותו באולטימטום שכן הצליח לפני ארבע שנים".

למה שהוא לא ייתן לכם את תיק המשפטים?

"כי אם הוא יכול לא לתת הוא לא ייתן. אנחנו תמיד אחרונים בתור. ב-2013 וב-2015 נותרנו אחרונים. הכוונה הייתה ב-2013 שבכלל לא נהיה בממשלה וב-2015 שנהיה מצומקים וחלשים. התמזל מזלנו שליברמן לא נכנס ואז עשיתי אולטימטום והבאתי את תיק המשפטים לשקד".

לשאלה האם ראש הממשלה לא תומך בצעדים שמובילה השרה שקד במשרד המשפטים ענה בנט: "צריך להאמין למילותיו של ראש הממשלה בעצמו, הוא התראיין בערוץ הכנסת והסביר בהרה תשוקה כמה חשוב לו לשמור ולא לתת לאף אחד לגעת ולשנות את מערכת המשפט. זו עובדה שלא רק ממשלת נתניהו אלא שלטון הליכוד משנת 77' לא נגע בדברים האלה".

איך תגיבו כשהמשנה ליועץ המשפטי לממשלה, עו"ד דינה זילבר, תגיע לכנסת למרות הוראת שרת המשפטים?

"בא נראה לאן זה הולך. זה אירוע שהוא תת ביטוי לתמונה הרחבה. למשל עכשיו השרה שקד מנסה להעביר את חוק היועמ"שים, חוק שנותן יותר משקל לשר במינוי היועץ המשפטי של משרדו על ידי ועדת איתור במקום ועדת מכרז. זה חוק נורא חשוב פי אלף משאר החוקים שהם יותר כותרתיים, אם זה עונש מוות שכבר קיים או חוקים אחרים, ופה אני לא רואה את אותה אנרגיה שהולכת על חוקים אחרים".

לדברי בנט הוא אינו מתנגד ל"חוק סער" אבל אינו מוכן לפספס חוקים ימניים בגל החוק הזה: "אנחנו לא מתנגדים לחוק סער, רק אמרתי שאסור בשם זה לפגוע בכל החוקים הימניים באמת".

למה אתם לא עושים אולטימטום על פסקת ההתגברות?

"תגיד לי, אחרי שבוע שעבר אתה רוצה עוד אולטימטום? תרגיע. מילא אם זה היה מצליח", אמר בנט והצחיק את סג"ל.

אתם הולכים יחד עם האיחוד הלאומי בבחירות הבאות?

"כן. אנחנו נתנו הצעה שעיקרה צילום מצב של המצב הקיים עם שינויים קלים והם סרבו ופתאום באו עם המון דרישות. להבנתי כרגע זה נראה פוליטי לגמרי ויש קרב מנהיגות בין סמוטריץ' ובין אורי אריאל ואנחנו סופגים את הריקושטים".

עם מי אתה מעדיף לעשות עסקים?

"אני אוהב את שניהם".

בנט חוזר ומחדד את המסר שלו לקראת הבחירות הבאות: "השאלה הגדולה הבאה בבחירות הקרובות היא לא מי יהיה ראש הממשלה אלא מי תהיה המפלגה הדומיננטית לצידו. האם זה יהיה אנחנו או השותפות כמו ליברמן וכחלון".

לשאלה האם במקרה של ריצה משותפת בגוש השמאל-מרכז יש סיכוי לריצה משותפת של הבית היהודי עם הליכוד השיב בנט: "זה יהיה רלוונטי רק אם בצד השני יעשו צעד כזה ונגיב אז. בסוף הדבר הכי חשוב זה לשמר את שלטון הימין עם כל המחלוקות שיש ויש. בסוף זה טוב לאין ערוך משלטון שמאל שעושה לנו התנתקות, סליחה, שגיתי, את ההתנתקות עשה שלטון ליכוד, אבל שלטון שמאל שעושה לנו אוסלו ודברים כאלה".