איסמעיל הנייה
איסמעיל הנייהצילום: רויטרס

איסמאיל הנייה, ראש הלשכה המדינית של החמאס, פנה לנשיאת העצרת הכללית, מריה פרננדה ספינוסה על רקע הפעילות של ארה"ב וישראל נגד חמאס באו״ם.

הנייה רשם בפנייתו כי "חמאס עוקב בזעם אחר המאמצים המתמשכים והאומללים נגדנו מטעם ארצות הברית, המאמצת את הנרטיב הישראלי בנוגע לקונפליקט. אנו מפנים את תשומת הלב של ארה"ב ללגיטימיות שמעניק האו"ם לתנועות שחרור לאומיות בעולם, ולחוק הבינלאומי שמחזק תנועות נגד כיבוש כדי לממש את זכותם להגדרה עצמית."

הנייה במכתבו מדגיש כי חמאס "סומך על חברי העצרת הכללית ועל תמיכתם בלגיטימציה הבינלאומית לעמים להגן על עצמם ולסכל את המאמצים האמריקאיים התוקפניים נגדם" בין היתר הוסיף הנייה את הצורך בעבודה קשה של המדינות באו"ם לפעול נגד ההצעה האמריקאית שבאה "לגנות את ההתנגדות" של חמאס.

שגריר ישראל לאו"ם, דני דנון מסר בתגובה כי "חמאס מדבר על החוק הבינלאומי בזמן שהוא יורה רקטות לעבר אוכלוסייה אזרחית, מחזיק בגופותיהם של אורון שאול והדר גולדין ז״ל ובאזרחי ישראל ומשתמש בתושביו כמגנים אנושיים. ארגון טרור שפונה לסיוע מהאו״ם זה כמו רוצח סדרתי שמבקש סיוע משטרתי. ישראל וארה"ב תמשכנה לגייס את מדינות העולם לחזית אחת נגד הטרור שהוא מפיץ בשליחות איראן."