מנכ"ל מפלגת הבית היהודי ניר אורבך
מנכ"ל מפלגת הבית היהודי ניר אורבךצילום: קובי ריכטר/TPS

מנכ''ל מפלגת הבית היהודי, ניר אורבך, טוען כי באיחוד הלאומי ישנה מתיחות בין ח"כ בצלאל סמוטריץ' לשר אורי אריאל סביב השאלה מי ינהיג את המפלגה בבחירות הקרובות.

''הקרב הפוליטי בין סמוטריץ' לאריאל עלול לפצל את הציונות הדתית'', אמר אורבך ורמז כי הדרישות הגבוהות שהציבו באיחוד הלאומי לריצה משותפת עם הבית היהודי נובעות מאותה מתיחות במפלגה החרד"לית.

כזכור, מרכז מפלגת האיחוד הלאומי שהתכנס השבוע אישר רשימת דרישות לקראת משא ומתן עם מפלגת הבית היהודי: חופש הצבעה בענייני דת ומדינה לחברי הכנסת של האיחוד הלאומי, שותפות בישיבה השבועית של ראשי הקואליציה, שותפות בקמפיין הבחירות ושיבוץ נציג האיחוד הלאומי אחרי כל שני מועמדים של הבית היהודי.

בבית היהודי, מנגד, הבהירו כי מפלגתו של אורי אריאל לא תקבל יותר משני שיריונים בעשירייה הראשונה. שרת המשפטים איילת שקד אמרה לערוץ 7 כי ''בסך הכול נתנו לאיחוד הלאומי הצעה טובה ויפה. אין שום הצדקה מהותית לרוץ בשתי מפלגות. זה רק יעשה נזק לציונות הדתית ולכן אני מעריכה שנגיע להסכם בקרוב".

גם לדברי שקד, באיחוד הלאומי קיים מאבק על ההנהגה ולמאבק זה ישנן השלכות על המו"מ לאיחוד עם הבית היהודי. "אני מקווה שהעניין הזה יפתר בקרוב", אמרה שקד וסירבה להרחיב על המשמעויות של מאבקי ההנהגה במפלגה השכנה למו"מ עם מפלגתה שלה.

"צריך לגמור עם זה מהר. אין כאן שום מהות. הכול פוליטיקה", אומרת שקד וכשהיא מתבקשת להתייחס לארבעת סעיפי הדרישות של האיחוד הלאומי ממפלגתה היא אומרת: "הדרישות האלה מגוחכות. בענייני דת ומדינה יושבים כל חברי הסיעה, מתייעצים גם עם מגוון רבנים ומקבלים החלטות. לכן כל הדרישות לא רציניות''.

''יש גם משהו לא הגון כשהח"כים שלנו רצים ונאבקים בפריימריז והח"כים שלהם יקבלו שיריון דרך גוף בוחר של כמה עשרות אנשים. זה קצת לא הוגן ולכן כל ההתעסקות בזה מיותרת. אנחנו חברים טובים, עובדים ביחד ומשתפים פעולה בצורה מצוינת לאורך כל הקדנציה ואף אחד לא יודע מי שייך למה ולכן צריך לגמור עם זה כמה שיותר מהר", הוסיפה שרת המשפטים.