עודד קטש עם שחקני נבחרת ישראל
עודד קטש עם שחקני נבחרת ישראלצילום: FIBA

הכל עוד פתוח. רגע לפני כניסת השבת, גברה היום (שישי) נבחרת ישראל בכדורסל על מקבילתה הסרבית בהיכל הדרייב-אין שבתל אביב בתוצאה 74:83 ושמרה על הסיכוי להעפיל לטורניר אליפות העולם בכדורסל.

הנבחרת הישראלית שאירחה את הסרבים לעיניי אולם מלא ללא מקומות ריקים, הפתיעה את האורחים מסרביה שנחשבים לפייבוריטים, גם למרות שהופיעו ללא כוכבי היורוליג שלהם. בנבחרת הישראלית דווקא שיחקו שחקני היורוליג, שחקני מכבי ת"א, שרק אתמול בערב עוד שיחקו במדי קבוצתם והיום בצהריים כבר עמדו לרשות הנבחרת הלאומית ומאמנם עודד קטש.

הנבחרת הישראלית הובילה לאחר 10 דקות ראשונות של משחק, במה שהיווה הכנה מוקדמת למה שעתיד לקרות. שתי הנבחרות נותרו צמודות אחת לשניה לכל אורך המשחק, ורק לקראת הסיום, בדקות האחרונות של הרבע הרביעי והמכריע, הצליחה הנבחרת הישראלית לברוח לאורחים מסרביה בזכות קליעות גדולות של לא אחר מאשר גיא פניני, קפטן הנבחרת הזמני שהחליף את גל מקל ועומרי כספי שנעדרו משורות הנבחרת היום. בסיום, 74:93 לישראל.

מלבד ההישג בלנצח את נבחרת סרביה החזקה, מדובר גם בשמירה על החלום להעפיל לטורניר אליפות העולם בכדורסל, כשהנבחרת של קטש שמרה על הסיכוי להעפיל לשם מאחד משלוש המקומות הראשונים. כעת צריכה הנבחרת לנצח גם בעוד שלושה ימים את נבחרת גאורגיה. או אז תופיע הנבחרת בטורניר הגדול.