ג'ורג' הרברט בוש
ג'ורג' הרברט בושצילום: רויטרס

הנשיא ה-41 של ארצות הברית, ג'ורג' הרברט ווקר בוש, הלך לעולמו אמש (שישי) ביוסטון. בן 94 היה במותו.

לפני שבעה חודשים הלכה לעולמה רעייתו ברברה. הוא הותיר אחריו חמישה ילדים, ביניהם הנשיא לשעבר ג'ורג' בוש הבן.

בוש האב סיים את כהונתו כנשיא בשנת 1993. בחודשים האחרונים התדרדר מצבו הרפואי והוא התאשפז לעיתים תכופות בבית החולים.

בוש האב, שסיים את כהונתו בבית הלבן ב-1993, סבל בחודשים האחרונים מהידרדרות במצבו הרפואי אשר גרמה לו להתאשפז בבית החולים לעיתים תכופות.

משרדו פרסם הודעה רשמית שבה נאמר כי "ג'ורג' הרברט ווקר בוש, טייס חיל הים האמריקני במלחמת העולם השניה, חלוץ תעשיית הנפט של טקסס ונשיאה ה-41 של ארצות הברית, מת ב-30 בנובמבר 2018. הוא היה בן 94 והותיר אחריו חמישה ילדים, 17 נכדים, שמונה נינים ושני אחים.

''לפניו הלכו לעולמם אשתו ברברה בת ה-73, בתו השנייה פולין רובינסון "רובין" בוש ואחיו ויליאם "באקי" בוש ופרסקוט בוש. סידורי ההלוויה יוכרזו בהקדם", נכתב בהודעה.

בנו, הנשיא לשעבר ג'ורג בוש, כתב בפייסבוק: "ג'ב, ניל, מרווין, דורו ואני מודיעים בצער על מותו של אבינו אחרי 94 שנים בלתי רגילות. אבא היה האב הכי טוב שילד או ילדה יכולים לבקש. משפחת בוש המורחבת אסירת תודה לאלו שדאגו והתפללו עבור אבינו ולתנחומים של חברינו ושל אזרחי ארה"ב".

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, פרסם הודעת אבל שבה אמר "מלניה ואני מתאבלים עם האומה על לכתו של בוש האב, שמת הלילה. דרך האותנטיות שלו, שנינותו ומחוייבתו הבלתי מתפשרת לאמונה, משפחת ומדינה, הנשיא בוש היווה השראה לדורות של אמריקנים שיהיו, במילותיו, 'אלף נקודות של אור', המראים את הגדולה, התקווה וההזדמנות שאמריקה מהווה לעולם".

גם הנשיא לשעבר, ברק אובמה, ספד: "אמריקה איבדה פטריוט ומשרת ציבור צנוע. לבנו כבד, אך אנו מכירים תודה. מחשבותינו נמצאות עם משפחת בוש ועם כל אלה שקיבלו השראה ממנו ומרעייתו ברברה".