ח"כ יוגב, ד"ר ארז און ושמעון סבח
ח"כ יוגב, ד"ר ארז און ושמעון סבחצילום: ללא קרדיט

יו"ר שדולת הצפון ח"כ מוטי יוגב (הבית היהודי) פנה לשר האוצר משה כחלון ולסגן שר הבריאות יעקב ליצמן בדרישה שאלו יפעלו לממן תקנים עבור רופאים שיוכשרו לשרת במרכז הרפואי השיקומי לצפון ע"ש ברוך פדה ברמת פוריה שבטבריה.

פנייתו של יוגב מגיעה לאחר פגישה עם מנכ"ל בית החולים ד"ר ארז און ועם המנהל הלוגיסטי שמעון סבח, שהעלו חששות לפיהן בניית בית החולים שתחל בעוד כשלושה חודשים, תסתיים בעוד שלוש שנים כאשר משך ההכשרה של רופאים למסלול שיקומי אורך כארבע שנים, מה שעלול לגרום לכך שהמבנה יעמוד ריק במשך לפחות שנה.

בפגישה העלה ד"ר און את האתגרים העומדים בפני בית החולים בטבריה ועבור שירותי הבריאות בצפון בכלל. לדבריו, לא ניתן לגייס רופאים שהוכשרו, כיוון שאלו מעדיפים לעבוד במרכז. ד"ר און ביקש מיוגב לסייע בייצור מסלול הכשרה, אותו בית החולים יממן, בתמורה להתחייבות של הרופאים לחזור לבית החולים.

ח"כ יוגב אמר "במסגרת עבודתינו לשיפור שירותי הבריאות בפריפריה, דחפנו במשרדי האוצר והבריאות את בנייתו של ביה"ח השיקומי בפורייה שבטבריה. כעת, אנו פועלים לגיוס רופאים ולמיגון בית החולים".

"שירותי הבריאות בפריפריה לוקים בחסר. האזרחים משלמים בצפון ובדרום את אותו מס כמו שמשלמים חבריהם במרכז, אך למעשה מקבלים פחות ומממנים בכך את שירותי הבריאות במרכז הארץ. פחות רופאים, פחות תקני מיטות אשפוז, פחות שירותי מומחים. בין היתר, אין בצפון בכלל בי"ח שיקומי ואל המשימה הזאת נרתמנו: לעודד רופאים לעלות ולעבוד בצפון, להקים בי"ח שיקומי בטבריה ופעולות נוספות למען שירותי הבריאות בצפון ובדרום.

"כשנכנסנו לעומק בסוגיית ביה"ח השיקומי פדה פורייה, מצאתי שלאיש לא כואב הראש מכך שחסרים חמישים מיליון לבנייתו ואין רופאים לאייש בו את התקנים, על כן התחלנו לדחוף את המשרדים להבין את המציאות בה ילדים מסיעים את הוריהם הקשישים לבתי חולים במרכז לטיפולי יום ואשפוזים קצרים - מציאות בלתי אפשרית. דחפנו את משרד הבריאות ליותר אחריות וכעת להשלמת תקני הרופאים השיקומיים.

"בפועל יש תקציב לבניית בית החולים, אך עדיין אין תקציב לרופא אחד שירכז סביבו את צוות הרפואה השיקומי שיכשיר את הרופאים סביבו. הכשרה זאת אורכת ארבע שנים. בנקודה זאת, שלחנו מכתבים לשרי הבריאות והאוצר לעמוד באחריותם ולתקצב במיידית לפחות ארבעה תקנים לרופאים שיקומיים שיכשירו עצמם וישמשו כבסיס לכוח האדם הרפואי שייצבר בשנים הקרובות וישמש כמבנה רפואי ובו 92 מיטות אשפוז, בתוך כארבע שנים לטובתם ורווחתם של תושבי הצפון", דברי יוגב.