אוהדי באר שבע. הלכה האליפות?
אוהדי באר שבע. הלכה האליפות?צילום: פלאש 90

רק פעם אחת הפסידה הפועל באר שבע, אלופת ליגת העל בכדורגל בשלוש השנים האחרונות, באצטדיונה הביתי אצטדיון טוטו טרנר. היה זה במשחק הביתי האחרון בעונה שעברה, כשזו הפסידה למכבי ת"א, סגניתה במשחק חסר כל חשיבות עבורה.

פרט לאותו הפסד, האלופה מבירת הנגב ניצחה 43 משחקים באצטדיונה הביתי וסיימה רק 14 פעמים בתיקו. אחרי שיצאו אל פגרת הנבחרת והשזרוע עם ניצחון משכנע על בית"ר ירושלים באצטדיון טדי, חשבו שחקני האלופה כי הנה הם חוזרים להתמודד על תואר האליפות וכי הספידו אותם מוקדם מדי.

מול העולה החדשה מחדרה, זו שאמנם פתחה את העונה בסערה אך כבר סופרת שני הפסדי ליגה רצופים, האמינו שחקני באר שבע, יהיה להם קל ביותר בטח לאור העובדה כי הם משחקים באצטדיונם הביתי בו הפסידו רק פעם אחת. תוסיפו לכך את העובדה כי חדרה שיחקה ללא מאמנה ניסו אביטן שריצה עונש הרחקה וצפה במשחק מהיציע, ותקבלו ניצחון כמעט וודאי של המארחת מבירת הנגב.

אבל שחקני באר שבע גילו כי חלומות לחוד ומציאות לחוד ובעיקר גילו כי לחדרה יש הרבה אופי ולא מעט מזל ויכולת.

זה התחיל מצויין עבור שחקני האלופה מבירת הנגב, כשמי אם לא בן שהר כבש לזכותם כבר בדקה ה-5. לא עברו 10 דקות ופלומין, שחקנה הזר של חדרה ומי שנחשב לאחד מהזרים הטובים בליגה העונה, עבר בקלות את השומר שלו בדרך לאחד משערי העונה עד כה כשהפציץ מ-25 מטרים את שער השיוויון.

14 דקות לאחר מכן, פצצה מנגד של מאור מליקסון פגעה בקורה ואת הכדור החוזר בעט עבד אלחמיד, בלם באר שבע מעמדת נבדל ברורה אותה השופטים לא ראו, היישר לרשת חדרה ובאר שבע ירדה להפסקת המחצית כשהיא מובילה בתוצאה 1:2.

החמצה מסמרת שיער של בן שהר בצד אחד, הביאה לשער שיוויון מפתיע בצד השני כשדובב גבאי כבש בנגיחה לזכות חדרה בדקה ה-80, והפיח תקווה בשורות האורחים מהצפון.

ניב זריהן שנכנס כמחליף בשורות באר שבע סיפק את החמצת העונה כשממרחק של 2 מטרים, מול שער חשוף, בעט למשקוף וגם לחץ של חבריו לקבוצה לא עזר להם לחזור מפגרת הנבחרת והשזרוע עם כל 3 הנקודות.

בסיום, 2:2 שכולו ניצחון עבור חדרה הקטנה שממשיכה את מסע הקסם שלה בליגה הבכירה. מי היה מאמין שכך זה יהיה אחרי מחזור 11?

במשחק נוסף שהתקיים הערב במסגרת המחזור ה-11 בליגת העל בכדורגל, ניצחה מ.ס אשדוד על עירוני קריית שמונה בתוצאה 0:1, במשחק הבכורה של מאמנם החדש שעל הקווים יובל נעים.