יאשר? מנדלבליט
יאשר? מנדלבליטצילום: יונתן סינדל, פלאש 90

היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, צפוי לגבש בימים הקרובים את עמדתו לנוכח רצונו של השר לביטחון הפנים גלעד ארדן להביא את מינוי ניצב צ'יקו אדרי למפכ"ל לממשלה, למרות חוות הדעת השלילית של ועדת גולדברג.

מנדלבליט צפוי ללמוד לפרטיה את חוות הדעת של ועדת גולדברג, הן דעת הרוב בוועדה והן דעת המיעוט, וכן לקיים התייעצויות בנושא.

אולם, במשרד המשפטים מעריכים כי בסופו של דבר יתן מנדלבליט אור ירוק לשר ארדן להביא את המינוי לממשלה, משום שוועדת גולדברג לא הוקמה מכוח חוק אלא מכוח החלטת ממשלה בלבד, והיא ועדה מייעצת וממליצה ולא ועדה ממנה.

בהקשר זה יש לציין כי חוות דעתם של חברי הוועדה נחלקה, וכי דעת המיעוט, שכללה שניים מארבעת חברי הוועדה, סברה שיש לאשר את המינוי למרות סיפור הפגישה בין אדרי ובין עו"ד פיני פישלר.

אמש (מוצאי שבת) פורסמו בחדשות עשר דבריו של גורם משפטי בכיר אשר מתח ביקורת על השופט בדימוס אליעזר גולדברג שפסל את מועמדותו של ניצב משה צ'יקו אדרי למפכ"ל המשטרה.

"גולדברג חיפש את אדרי, וחשב מהרגע הראשון שהוא טיפש, שוטר שלא יודע קרוא וכתוב" אמר הגורם, "הפגישה בין אדרי לבין עורך דין פישלר הייתה רק תירוץ לפסילת אדרי".

"מהרגע הראשון השופט גולדברג חשב שאדרי לא מתאים לתפקיד המפכ"ל. אחרי שאלשיך יצא מהוועדה, גולדברג היה מוקסם, ממש התאהב באלשיך, במטאפרות שלו, באנקדוטות, במשחקי המילים. כשאדרי התחיל לדבר הוא דיבר מבולגן, ולא הרשים אותו. גולדברג חשב שהוא לא העיפרון הכי מחודד בקלמר ואני עדין, ויכול להיות שהוא צודק, אבל להפוך אותו למושחת?".

על פי הגורם, "מאותו הרגע גולדברג לא הפסיק לחפש, למרות שתלונתו של רפי רותם שוכבת בוועדה מ-2 בנובמבר, שבועיים לפני הפגישה עם עו"ד פישלר. גולדברג קיווה שהפוליגרף לאדרי יטרוף את הקלפים, אבל אדרי עבר את המבדק בהצלחה. ואז שכולם חשבו שאפשר להתקדם, גולדברג חזר לעניין הפגישה.

''התחושה היא שזה נעשה בכח. למה השתמש בקול הכפול? הרי זה תיקו, למה לא לתת ליועץ המשפטי להחליט או לשר. לטעמי גולדברג חרג מסמכות, הטהרנות הזאת מסוכנת – והיא מאפיינת בעיקר אנשים שלא ירדו מעולם ממגדל השן", סיכם הגורם.