פעילות משותפת של הגרעין בסניף
פעילות משותפת של הגרעין בסניףצילום: סניף בית אל

כבר שש שנים שסניפי אריאל מיישמים את האמרה "יש לך כנפי רוח" על ידי הקמת גרעין כנפיים שמיועד לסייע לילדי העולים החדשים המתגוררים בסביבת הסניף. כחלק מהתוכנית, ילדי העולים מתחברים לחונכים מכיתה ט' המסייעים להם להשתלב בחברה הישראלית.

בחונכות, המתקיימת בתדירות של בשבוע, נפגשים חברי הסניף יחד עם החניכים ומנסים לגשר על הפער בינם לעולים על ידי משחקים ופעילויות משותפות. בנוסף, התוכנית מיועדת לסייע לילדי העולים בעשיית שיעורי הבית שלהם, ולסייע גם להורי התלמיד המתקשים בשפה העברית. כמו כן, פעם בחודש נפגשים חברי הסניף לשיחת הדרכה כללית לגבי החונכות.

לדברי אלישיב רקובסקי האחראי על הפרויקט, הגרעין אינו מיועד דווקא לעולים חדשים: "למרות שחלק גדול מהעולים מתגורר בארץ כבר למעלה מ20 שנה, הם עדיין לא מחוברים באופן מלא לחברה הישראלית. חלק גדול מהעולים חיים בקהילות משל עצמם, ומטרת התוכנית לחבר בינם לבין החברה הישראלית".

שלמה, תלמיד כיתה י"א שהשתתף בתוכנית כחונך בעבר, מספר :"החונכות היתה אמנם קשה בהתחלה, אבל עם הזמן הרגשתי שהקשר בינינו מתחבר והחניך הרגיש פתוח לדבר גם על נושאים אישיים". להרגשתו, החונכות מצליחה לחבר את העולים לקהילה ואף תורמת לחונכים, "המפגשים הקבועים תרמו לשנינו ואני שמח שיכלתי להיפגש עם תרבות חדשה". אחת ממטרות העל של התכנית היא לצרף את בני העולים לתנועת נוער. לטענתם, אין הכוונה דווקא לסניפי אריאל אלא לכל תנועת נוער שתחבר אותם לחברה הישראלית.

בינתיים התוכנית קיימת בעיקר בסניפי השומרון. בעקבות הצלחת הפיילוט הראשוני, מקווים המארגנים שהיא גם תוכל להתפתח לשאר הסניפים ברחבי הארץ, ולהעניק כנפיים לכמה שיותר ילדים.

רוצים עוד? כתבות חדשות כל יום בנוער ערוץ 7- המקום בשבילכם!