שופטי בג"ץ
שופטי בג"ץצילום: מארק ישראל סאלם, פול

חצי יממה לאחר שפג חוק הגיוס הקודם, העניק בית המשפט העליון ארכה נוספת של כחודש וחצי לחקיקת חוק גיוס חדש.

על פי בג"ץ, הקואליציה תוכל לחוקק את החוק החדש עד ה-15 בינואר 2019.

יו״ר מפלגת ישראל ביתנו, ח״כ אביגדור ליברמן, אמר בתגובה ''מצער שבג״צ לא שם סוף פסוק לסוגיה הרגישה והכואבת המלווה את המדינה מיום הקמתה. בג״צ בהחלטתו נתן אפשרות לגרירת רגליים נוספת של ממשלת ההישרדות והפך את נושא הגיוס לבעיה של מקח וממכר פוליטי החושף את הממשלה ללחצים ומניפולציות של גורמים אנטי ציוניים".

לפני ימים אחדים הגישה פרקליטות המדינה בקשה לבג"ץ לדחות את המועד בו יפקע חוק הגיוס הקיים בארבעה חודשים נוספים, זאת "עקב התפטרות שר הביטחון".

ההחלטה לבקש ארכה משופטי בג"ץ התקבלה בישיבת ראשי הקואליציה ביום ראשון שעבר, למרות אזהרת היועץ המשפטי לממשלה מנדלבליט כי הסיכוי שהבקשה תתקבל הוא נמוך.

לקראת המועד המקורי שבו אמור היה לפקוע החוק הקיים הגישה המדינה בקשה לדחות את המועד עד לסוף כנס החורף הקרוב, בחודש אפריל 2019.

בחודש אוגוסט האחרון קיבלו השופטים באופן חלקי מאוד את בקשת המדינה, וקצבו למדינה זמן קצר משמעותית מזה שביקשה לצורך השלמת חקיקת חוק חדש.

בהחלטתם אז כתבו שופטי בג"ץ, "לאחר ששקלנו בדבר החלטנו להיענות לבקשה בחלקה ולדחות את מועד בטלותו של פרק ג'1 לחוק שירות בטחון כך שתיכנס לתוקף ביום 2.12.2018 תחת המועד שנקבע בפסק הדין". כאמור, כעת העניק בג"ץ ארכה נוספת בן כחודש וחצי.