נותנים השראה. ריבלין ושניים מהחיילים
נותנים השראה. ריבלין ושניים מהחייליםצילום: מארק ניימן / לע"מ

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין הדליק נר ראשון של חנוכה הערב (ראשון) עם לוחמי צה"ל מהפלוגות החרדיות של צה״ל- תומר שבגבעתי, פלוגת ח"ץ שבצנחנים ולוחמי נצח יהודה שבחטיבת כפיר.

עוד השתתפו באירוע שנערך בבית הנשיא, ראש חטיבת תכנון ומנהל כוח אדם תת אלוף ערן שני וראש מנהלת חרדים סגן אלוף תלם חזן.

בצה"ל משרתים כ-7,400 חרדים, חיילים, קצינים ואנשי קבע; כמו כן בעשור האחרון חל גידול של פי 10.5 במספר המתגייסים החרדים. במהלך האירוע שיתפו כמה מן החיילים בסיפורם האישי.

"אני רואה אתכם, ורואה חשמונאים בני זמננו - חיילים, לוחמים, צדיקים, עוסקי תורתך. זה ממש 'על הניסים'", אמר הנשיא ללוחמים והוסיף: "אני גם מתרשם מאד מהגיוון הפנימי כאן, חסידים, ליטאים ובני עדות המזרח. אתם מייצגים יפה את כל הקבוצות במגזר החרדי".

"ברצוני להביע הערכה עמוקה על תרומתכם לביטחון מדינת ישראל. התרומה שלכם היא בכל המישורים. אתם גשר מקרב ומאחד. לא פורצי גדר אלא פורצי דרך".

בתום דבריו אמר הנשיא ללוחמים: "אתם מהווים השראה ומוכיחים לכולנו שניתן למצוא איזון, בין שמירה על המדינה לשמירה על ציפור הנפש, כל אחד על ערכיו ועל דרך חייו. אני זוכר שבשירותי הצבאי שירתו איתי כמה חיילים חרדים. לא שינינו את אורחות חיינו, ולא ניסינו לשנות את אורחות חייהם של חברינו. היינו כולנו אחים לנשק".