מוסיפים אור
מוסיפים אורצילום: עלה בירושלים

חנוכה הוא חג האור, ונדמה שאין דבר יותר נכון לחג הזה מהפצת האור במקומות שלעיתים נדמים כמורכבים ואפורים יותר.

בין שלל מעמדי הדלקת נר ראשון של חנוכה שצוינו הערב (ראשון) ברחבי הארץ והעולם היהודי, הייתה אחת מרגשת במיוחד: עשרות חניכי עלה בירושלים, ילדים עם מוגבלות שכלית התפתחותית מורכבת שיושבים על כסאות גלגלים, ציינו את המעמד יחד עם ארגון רפואת החירום 'איחוד הצלה'.

חברי הארגון בחרו לציין עם החניכים דווקא את נר ראשון של החג, כחלק מההבנה שהפצה של האור מתחילה במקום כזה. הם הדליקו נרות של אמונה ותקווה, שרו שירי חנוכה, עברו בין הילדים, הכירו והתרגשו. חברי הארגון, שמחובר ל'עלה' בכל ימות השנה, אף הזמינו את ילדי עלה לבניין החדש של איחוד הצלה.

במעמד נכחו מנכ"ל איחוד הצלה משה טייטלבוים, מנהל מרחב ירושלים באיחוד הצלה מיקי כהן, סגן נשיא איחוד הצלה אלי פולק, וחברי הנהלה נוספים. מיד לאחר הדלקת הנרות הצטרפו תלמידי ישיבת מבשרת לחגוג ולרקוד עם חניכי עלה.

שלומית גרייבסקי, מנכ"ל 'עלה' בירושלים, אמרה "הדלקת נר ראשון של חנוכה נבחרה השנה להיות בשיתוף שני גופים מדהימים ומשיקים – איחוד הצלה ומרכז עלה בירושלים. שני הארגונים בחרו להתמודד עם האתגרים הקשים ביותר ולא לומר נואש. איחוד הצלה מציל חיים, ומרכז עלה מעניק משמעות לחיים, לילדים ולמשפחותיהם. ביחד וכל אחד לחוד, גוברים השותפים על הבלתי אפשרי ומוסיפים מהאור על החושך. חג חנוכה שמח!".