עזרא יכין
עזרא יכיןצילום: ערוץ 7

חטיבת דובר צה''ל סירבה "לדברר" את העלאתו בדרגה של לוחם הלח''י עזרא יכין בשל דעותיו הימניות והתנגדותו לגיוס נשים לשירות קרבי.

יכין בן ה-90 הועלה לדרגת רס"ר ביום רביעי שעבר, ביוזמת הרבנות הצבאית, שעל ידה הוא נקרא למילואים בכל שנה כדי להיפגש עם אלפי חיילי צה''ל ולהחדיר בהם מורשת קרב, ציונות ואהבת הארץ.

דרגת הרס"ר הוענקה ליכין בטקס מרגש, במעמד הרב הראשי לצה"ל תא"ל אייל קרים. הרבנות הצבאית העבירה את פרטי האירוע לדובר צה''ל על מנת להפיצו לכלי תקשורת רלוונטיים ודרכם לציבור הרחב.

בחטיבת דובר צה''ל השיבו לרבנות הצבאית כי יכין הוא "דמות פוליטית" ובשל העובדה שלוחם הלח''י מתנגד לגיוס נשים לשירות קרבי - העלאתו בדרגה לא תופץ לציבור.

צילום: ללא קרדיט
צילום: ללא קרדיט

נציין כי בשנים האחרונות קרא יכין להילחם בנחישות בטרור הערבי, תמך בחיסול מחבלים ודיבר בעד ההתיישבות היהודית באיו"ש ובירושלים, והוא מעולם לא הסתיר עמדותיו הימניות.

בעקבות פניית ערוץ 7, בדובר צה''ל טענו כי מדובר בטעות בשיקול דעת של "גורם זוטר", ואף הפיצו לתקשורת חומרי וידאו שבהם נראה יכין מדליק נרות עם חיילי צה''ל ועל כתפיו דרגת הרס"ר החדשה.

תגובת דובר צה״ל: ''הטענה כי קיימת מדיניות שלא לדברר את הענקת הדרגה אינה נכונה. מדובר בפער נקודתי שהוביל לכך שהפניה לא עלתה כלל להחלטת הדרג הבכיר בחטיבת דובר צה״ל. צה״ל מוקיר ומעריך את שירותו רב השנים של מר עזרא יכין, ואנו מברכים אותו לרגל קבלת הדרגה''.