ניר ברקת ומשה ליאון, בהדלקת נר שני של חנוכה בכותל המערבי
ניר ברקת ומשה ליאון, בהדלקת נר שני של חנוכה בכותל המערביצילום: הקרן למורשת הכותל המערבי

בכותל המערבי בירושלים התקיימה הערב (שני) הדלקת נר שני של חנוכה על ידי רבה הראשי של העיר הרב אריה שטרן, רב הכותל והמקומות הקדושים הרב שמואל רבינוביץ, ראש העיר היוצא ניר ברקת וראש העיר הנכנס משה ליאון.

הרב רבינוביץ בירך את ראש העיר היוצא ניר ברקת. "אתה ראית את האור הזה של ירושלים, ועבדת בכל יום ויום כדי להגדיל אותו ולהפיץ אותו ובמיוחד בכותל המערבי. לכל משימה ואתגר אמרת 'הנני'. שמחת איתנו עם כל חשיפה וכל גילוי ארכיאולוגי. אתה הצבת את החזון של 15 מיליון אנשים בכותל בשנה. ואכן - מאז שנכנסת לתפקיד מספר המבקרים עלה מ 8 מיליון בשנה לכמעט 12 מיליון, ועוד היד נטויה. החיבור שלך לכותל הוא כל כך עמוק, וכל כך גלוי עד שאין לנו שום ספק שכך יהיה".

הוא בירך גם את ראש העיר הנכנס משה ליאון. "שתזכה שירושלים בתקופתך תיזכר כעיר של אהבה ואחוה ושלום ורעות. הצלחתך - הצלחתנו. אין לי ספק כי בחכמתך ובתבונתך תתרום ותסייע לירושלים ולפיתוח הכותל המערבי. יהי רצון שיקוים בנו הפסוק: 'יהי שלום בחילך שלוה בארמונותיך. למען אחי ורעי אדברה נא שלום בך. למען בית ה' אלוקינו אבקשה טוב לך'".

ניר ברקת סיפר באירוע, "אני זוכר את ההתרגשות העצומה להיות באיחודה של ירושלים אחרי אלפיים שנות גלות. כאן עשיתי בר מצוה, כאן נשבעתי בצנחנים ופעם אחר פעם, מצאתי את עצמי מתרגש כאן בכותל המערבי. אני זוכר שהחלטתי לפני 17 שנה לעזוב את כל עיסוקיי ולהתמקד במשימת חיי- לעזור לירושלים שלנו להצליח. אני מודה לכם, ומברך את ראש העיר הנכנס שנמשיך לראות ירושלים מתפתחת".

משה ליאון, ראש העיר הנכנס הוסיף מדובר במעמד ייחודי ומרגש עבורו. "רק כאן במקום הכי קדוש אפשר להבין את כובד המשקל של ראש עיריית ירושלים. זכיתי לקבל את השרביט של הובלת העיר בשנים הקרובות. אני רוצה קודם כל להודות לקב"ה שזיכה אותי".

"אחרי אלפיים שנה אני עומד כאן נרגש ומתחייב שבע"ה אעשה כל מאמץ לאחד את כל תושבי ירושלים יחדיו. מכל סוגי הקשת. על מנת שאנחנו כתושבי ירושלים נוכיח לעם ישראל לעם היהודי שאפשר וחייבים לחיות באחדות. ובהחלט גם לשמור על צביונה היהודי של העיר ירושלים", דברי ליאון.