אביגדור ליברמן
אביגדור ליברמןצילום: דוד כהן, פלאש 90

כשבועיים לפני התפטרותו מתפקיד שר הביטחון, נועד אביגדור ליברמן עם ראש המודיעין הפלסטיני מאג'ד פרג', ועם בכיר הפת"ח חוסיין א-שייח' המשמש כשר המתאם את הקשרים בין ישראל לרשות הפלסטינית, כך חשף גל ברגר בחדשות כאן 11.

על פי הדיווח, הפגישה שזומנה לבקשת ליברמן, דיברה על התיאום הביטחוני בין ישראל והפלסטינים ובהקלות אפשריות מצד ישראל.

במפגש נטל חלק גם מתאם פעולות הממשלה בשטחים האלוף כמיל אבו רוקון.

לדברי מקורות פלסטינים, ליברמן אמר לשני הבכירים הפלסטינים בפגישה, "אני לא קיצוני. אני גם לא מסכים בכל דבר עם ראש הממשלה נתניהו". הוא הבהיר להם כי הוא מוכן לדבר איתם על שיתוף פעולה כלכלי וביטחוני בשטחי A.

על פי הדיווח, המשלחת הפלסטינית הבכירה אמרה לליברמן כי צה"ל נדרש להפסיק להיכנס לשטחי A בגדה, ישראל צריכה לאפשר לפלסטינים לפתח את שטחי C בגדה ולאפשר שם השקעות וצריך לפתוח לדיון את ההסכמים הכלכליים בין ישראל לרשות הפלסטינית, הסכמי פריז.

מקור פלסטיני אמר כי ליברמן הבטיח לבני שיחו שיחזור עם תשובות לבקשות שהעלו בתוך שבועיים, ואולם אז התפטר לפתע והדבר לא יצא אל הפועל.

בסביבתו של ליברמן מאשרים כי נערכה פגישה עם שני בכירי הרשות. "הם דנו רק בנושאים ביטחוניים, ליברמן לא אמר להם שהוא מתון יותר או מתון פחות, והתכנים שהוצגו על ידי הצד הפלסטיני לא מדויקים. הם יצאו מאוד לא מרוצים מהפגישה", אמר מקורביו של יו"ר ישראל ביתנו.