התלמידים עם הקשישים
התלמידים עם הקשישיםצילום: יח"צ

ישיבת ההסדר בית שאן מבית איגוד ישיבות ההסדר ערכה הערב (שני) אירוע הדלקת נרות בו צויינה יציאתו לדרך של פרויקט "להאיר את העיר" שמתקיים בעיר זו השנה השנייה ברציפות.

במסגרת הפרוייקט מגיעים תלמידי הישיבה לביתם של קשישים בעיר ומשמחים אותם בהדלקת נרות, בשירים ובסופגניות.

האירוע נערך במעמד ראש הישיבה הרב שלמה שושן וסגן ראש העיר ומחזיק תיק הגיל השלישי יוסי סוויסה.

הפעילות נערכת בשיתוף עם ארגון קרוב ללב שתרם ערכות להדלקת נרות חנוכה שכוללות נרות, חנוכיות ושירונים ושירותי בריאות כללית שתרמו סופגניות.

ראש הישיבה הרב שלמה שושן אמר כי "היוונים ניסו להחשיך לעם ישראל את החיים על ידי ההפרדה שיצרו ביננו. על ידי החיבור של המשפחות עם האנשים הוותיקים, אנו מחזירים את האור והאחדות, לעם ישראל, ויותר משאנחנו מאירים להם את ביתם, הם מאירים לנו מניסיונם".

סגן ראש העיר בית שאן יוסי סוויסה הוסיף, "אור אחד קטן אותו אנו מדליקים לקשיש הוא אור גדול ומלא משמעות עבורו. אנו יוצאים לדרך חדשה שראשיתה היום - בהדלקת נרות בבתי הקשישים. אני רוצה שנשלב ידיים ונחזק את הקשר בין בני הנוער המצוינים שיש לנו בעיר לבין הקשישים הוותיקים. אני מזמין אתכם להצטרף אליי למיזם "אל תשליכני לעת זקנה" שבמסגרתו בני הנוער יאמצו קשישים ויבקרו אותם על בסיס קבוע".

"היה לנו חשוב מאוד שכל קשישי העיר יחוו הדלקת נרות משפחתית ושמחה", אומרת שרי מרדכי, מנהלת פרויקטים חברתיים בישיבה. "בזכות שיתופי הפעולה שיצרנו, הצלחנו להגיע השנה להרבה יותר קשישים והרבה יותר משפחות נרתמו בשמחה להדלקת הנרות".

מרדכי מדגישה כי אחת ההצלחות מהמיזם הם הקשרים הקהילתיים המשמעותיים שיצרה הישיבה, לצד השותפות המתמשכת עם המשפחות בעיר, הקשישים והגופים הפועלים השונים בעיר דוגמת תנועת הנוער בני עקיבא, מדרשת בית שאן, מדרשת נטע, עיר ללא אלימות ומרכז צעירים.

עוד מדגישה מרדכי כי "במהלך הגיוס שלנו והשיבוצים בין המשפחות לקשישים גילינו כי בזכות הדלקת הנרות שהתקיימה בשנה שעברה תלמידי אורט פסגות בעיר אימצו חמישה קשישים במהלך השנה, וביקרו אותם אופן קבוע, כאשר הקשישים מצדם המתינו להם בציפייה להדלקת הנרות".

לדבריה, "ישיבת ההסדר מתעסקת בעיקר בעבודה ועזרה לילדים ונוער הכוללת התנדבויות וחונכויות, אבל בשנים האחרונות אנו מעניקים את תשומת הלב גם לגיל השלישי, מתוך הבנה עמוקה כי הקשר ותחושת המשמעותיות היא חיונית ומיוחדת לתלמידי הישיבה ולקשישים".

מרדכי מציינת כי בימים אלה יוצאת הישיבה עם פרויקט חדש נוסף של ביקורי שבת בבית אבות הדסים הסמוך לישיבה, וזאת לאחר שמבירור מול בית האבות עלה כי השעות הבודדות ביותר של קשישים הן בעיקר בשבתות בהן כמות הביקורים קטנה יותר.