המפכ"ל באירוע הפרידה, הערב
המפכ"ל באירוע הפרידה, הערבצילום: דוברות המשטרה

מפכ"ל המשטרה, רנ"צ רוני אלשיך, השתתף הערב (שני) באירוע הדלקת נר שני של חנוכה בבסיס ההדרכה של משמר הגבול.

רגע לפני שהוא מסיים את תפקידו מחר אמר אלשיך ללוחמים, "את יומי הראשון במשטרת ישראל בחרתי לפתוח בהר הרצל ליד קברו של חלל ימ"מ, אותו איבדנו במבצע משותף בעבר. את היום האחרון על מדים אני חותם בקרב הדור הצעיר של לוחמי מג"ב בבה"ד - בהדלקת נר שני של חנוכה, דור צעיר מלא חיים ותום, המסמל עבורי את המשכיותו של הארגון המדהים שלנו".

"הייתי גאה יום יום ללבוש את מדי משטרת ישראל וגם מחר כאשר אפשוט אותם, אשאיר חולצה אחת מדוגמת בארון הבגדים, כדי לפגוש בה יום יום, כדי להזכיר לעצמי לעולם להיות שוטר ושגרירה של משטרת ישראל מעל כל במה ומכל תפקיד אותו אמלא. כל יום בין יומי הראשון והאחרון, היה יום חדש ומחדש. כל יום בו זכיתי לפגוש שוטרים בשטח, היה יום של סיפוק ואהבה לכם, כמי שיודע כמה אהבה והערכה עצומה מגיעה לכם", הוסיף אלשיך.

בסיום דבריו אמר המפכ"ל ללוחמים וללוחמות, "מכאן ואילך - אשרת איתכם ללא מדים, אך עם אותו הלב שאהב אתכם".

מפקד משמר הגבול, ניצב קובי שבתאי אמר, "כבוד הוא לנו המפכ"ל שאת האירוע המשטרתי הרשמי האחרון שלך בחרת לקיים במשמר הגבול באירוע סמלי וחגיגי של הדלקת נר חנוכה. בתקופת כהונתך ידעת להעריך ולנצל את היתרון היחסי של לוחמי מג"ב במאבק המשטרה בטרור, בפשיעה החמורה ובפעילות במתארים מורכבים. אני רוצה להודות לך על תרומתך הגדולה בהתעצמות מג"ב בכל התחומים ולאחל לך בשם אלפי הלוחמים והלוחמות בהצלחה בהמשך דרכך".