משה אבוטבול
משה אבוטבולPhoto by Yaakov Lederman/FLASH90

עיתון 'המבשר' מותח הבוקר (ג') ביקורת על ראש העיר בית שמש לשעבר, משה אבוטבול, המסרב למלא התחייבותו ואינו מתפטר מרשימת יהדות התורה העירונית.

משמעות אי-התפטרותו היא אי הכנסת נציג 'שלומי אמונים' הרב אברהם נחמן פרנקל שנבחר במסגרת אגודת ישראל.

העיתון ציטט גורמים בבית שמש המביעים תרעומת על כך "שנציג ציבור חרדי בעיר, מתכחש להתחייבות שלו מלפני הבחירות ולאחריהן, לפיה יתפטר מחברותו במועצת העיר משום שהוא יושב על משבצת השייכת לאגודת ישראל, ובכך מונע מהרב אברהם נחמן פרנקל להיכנס למועצת העיר".

בעיתון מובהר כי "נציג הציבור התחייב על כך שוב ושוב, אך דוחה את הקץ באמתלות משתנות מעת לעת. התקוה בקרב מצביעי יהדות התורה בעיר היא שהוא יפנה במהרה את המקום השייך לרב אברהם נחמן פרנקל ולציבור שבחר בו, או אז ימונה הרב פרנקל כמחזיק תיק נוער חרדי, וכממונה על בינוי מוסדות ציבור בחברה הכלכלית של בית שמש".

כזכור, לפני מועד הגשת הרשימות נפסלה רשימתו העצמאית של משה אבוטבול והוא כמעט נותר מחוץ למירוץ לראשות העיר.

מי שהזדרז להעניק לו קרש הצלה היו אנשי אגודת ישראל שניאותו לשלבו בראש הרשימה מתוך הבנה שלאחר שייבחר לראש העיר הוא יתפטר מהרשימה ויאפשר לנבחרי אגודת ישראל ודגל התורה שייבחרו - לממש את בחירתם.

במוצאי השבת האחרונה אכן הגיש אבוטבול את התפטרותו מהרשימה, אולם לאחר מכן הוא משך חזרה במפתיע את התפטרותו. הסיבה: הקרע הפנימי בסיעה החרדית שהוביל לכך שאגודת ישראל תשתלב בקואליציה של עליזה בלוך בעוד שדגל התורה וש"ס נותרו בחוץ לפי שעה.