השר ארדן: אירוע ביטחוני ומדיני גדולערוץ הכנסת

השר לביטחון פנים וחבר הקבינט המדיני ביטחוני, גלעד ארדן, התייחס למבצע ''מגן צפוני'' למיגור מנהרות הטרור של חיזבאללה.

בראיון לתכנית "בוקר טוב כנסת" עם יובל קרני בערוץ כנסת אמר ארדן כי ''ברור לכולם שיש כאן אירוע לא רק ביטחוני גדול אלא גם מדיני גדול. מהיום ממשלת לבנון לא תוכל יותר להגיד שיש כאן ארגון חמוש גדול שפועל משטחה".

"השימוש היום בתשתיות לבנון ברור מאי פעם והוא מסכן את ביטחונם של אזרחי ישראל על ידי ארגון טרור שנשלט על ידי איראן, ולכן ממשלת לבנון חייבת להבין שמהיום כל מה שיקרה בהמשך עלול לסכן גם אותה והוא יהיה על אחריותה וכל התוצאות יהיו על אחריותה".

ארדן הוסיף "אנחנו כמובן נציג בכל העולם את הפרת כל החוקים הבינלאומיים ואת החדירה לשטח ישראל שנעשתה כאן על ידיד ארגון טרור שהוא חלק מממשלת לבנון. כרגע אנחנו מאפשרים לצה"ל לפעול והתפתחויות שאני מעריך יהיו בהמשך".

השר לביטחון הפנים לא פירט כיצד ישראל תנהג במקרה של תגובה מצד חיזבאללה. "אנחנו כרגע פועלים בתוך שטח ישראל בשטח הריבוני שלנו. מי שכרגע צריך לתת את התשובות וההסברים על ההפרה שלו את ההסכמים הבינלאומיים ואת הריבונות של מדינת ישראל זה חיזבאללה ואני לא מתכוון להתייחס למה הוא כן או לא יעשה".

לדברי ארדן, על תושבי הצפון להמשיך לנהל את חייהם כרגיל: "צה"ל פרסם את ההנחיות שלו שהן המשך שגרה כרגיל ואני שוב מזכיר - כל הפעולות מתבצעות בשטחה הריבוני של ישראל".