אורי מקלב
אורי מקלבצילום: הלל מאיר/TPS

ועדת העבודה והרווחה של הכנסת אישרה לקריאה ראשונה את הצעת החוק של חברי הכנסת משה גפני, אורי מקלב ויעקב אשר, המבקשת להכיר בימי מחלה של נשים עובדות הזקוקות לטיפולים רפואיים, כימי מחלה מן המניין ובתשלום.

עם תחילת הדיון אמר מקבל כי "טיפולים חשובים אלו חשובים מאוד ואנו רואים אותם כערך עליון. מקלב הבהיר כי הוא אינו מבקש להוסיף עוד ימים ושעות, אלא ''לאפשר לנצל 40 שעות מתוך ימי המחלה שיש לאישה לטובת ימי מחלה אלו, בתשלום".

ח"כ מקלב הקריא פניות אשר הגיעו אל לשכתו ותיארו את הקשיים הפיזיים, הנפשיים והכלכליים הקיימים בתחום זה. "מדוע נשים אלו נאלצות לצאת על חשבונן ממקום העבודה בתירוצים מתירוצים שונים?", תהה ח"כ מקלב והוסיף: "לא פעם דבר זה מביא לבעיות ביחסי עובד מעביד ואנו ככל שניתן לגיטימיות להעדרויות ממקום העבודה במקרים אלו כך נקל עליהן".

בדיון נכחו נציגי משרדי הממשלה אשר הביעו את תמיכתם בחוק ואף ביקשו להתאימו למציאות הקיימת כיום. יו"ר הוועדה ח"כ אלאלוף אמר כי המערכת אינה יודעת להבדיל בין עשיר לעני. "כאשר אנו מעניינת להעניק זכאות בתחום זה. זהו חוק שהולך להיטיב עם האוכלוסיה החלשה ביותר ואשר זקוקה לכך".

ח"כ דני סיידה מש"ס תהה מדוע הצעה חשובה זו טרם עלתה עד היום וכי מדוע דבר זה אינו מובן מאליו.

נציגי לשכת המסחר ביקשו כי דרכי ההוכחה יהיה ברורות כבר בחקיקה כך שלא יווצר בעיות בהמשך. בסיום הדיון הצביעו על אישור החוק והחוק אושר פה אחד ויעלה לאישור במליאה בקריאה ראשונה בימים הקרובים.