שרון מימר. קטע לבאר שבע את חלום האליפות
שרון מימר. קטע לבאר שבע את חלום האליפותצילום: פלאש 90

הרימה ידיים. 12 מחזורים בלבד עברו מאז תחילת עונת 2018/19 בליגת העל בכדורגל, ונראה כי הערב (שלישי) הוכרעה זהות האלופה.

בעוד המכבים מת"א הביסו ודרסו ללא רחם את מ.ס אשדוד בתוצאה 0:4, היריבה היחידה שבאמת מסוגלת אולי להתמודד איתה על תואר האליפות, הפועל באר שבע, התרחקה עוד יותר מכך אחרי תיקו 4:4 דרמטי במיוחד ומלא במהפכים, אירועים ושערים.

הפועל חיפה לא ניצחה את הפועל באר שבע בליגת העל מאז ה-1:2 בקרית אליעזר במרץ 2012. ב-15 משחקי הליגה ששוחקו מאז: תשעה ניצחונות לבאר שבע ועוד שש תוצאות תיקו. מה הסיכוי שהתוצאה תהיה אחרת הפעם? בייחוד כשהאלופה מבירת הנגב בשלוש השנים האחרונות, חייבת ניצחון כדי להישאר בתמונת המאבק על האליפות.

זה התחיל טוב עבור האלופה מבאר שבע, כשכבר אחרי 9 דקות כבש דיא סבע את הראשון שלהם הערב. בדקה ה-17 הכפילה האלופה האדומה את התוצאה עם שער משחק שני ברציפות של אלחמיד הבלם. בדקה ה-27 נס זמיר צימק את התוצאה אך כעבור 3 דקות שוב החזירה באר שבע את היתרון המבטיח כשמי אם לא בן שהר כבש לזכותה בדקה ה-30.

הפועל חיפה לא אמרה נואש, ולא בפעם הראשונה הערב, כשבדקה ה-32 מקסים פלקוצ'נקו צימק שוב את התוצאה בפעם השניה, ולא האחרונה. האלופה מבירת הנגב לא התרגשה ובדקה ה-39 שוב הפכה את התוצאה כשהאסלביינק התכבד גם כן בכיבוש שער.

באר שבע כבר חשבה שמכאן חיפה לא תחזור, אך זו הוכיחה כי הניצחון המשכנע באותו האצטדיון בדרבי לפני שלושה ימים, לא היה מקרי. שער של גל אראל בדקה ה-66 צימק שוב את התוצאה ובדקה ה-85 שער נוסף של נס זמיר חתם את מסכת השערים עם שיוויון דרמטי ואדיר שקבע תיקו 4:4 והוציא לבאר שבע את הרוח מהמפרשים.

בסיום, הפועל חיפה שהפסידה בכל שלושת משחקי הבית האחרונים שלה, קוטעת את הרצף שלה וכנראה גם את רצף האליפויות של הקבוצה מבירת הנגב כשזו ככל הנראה לא תצליח להדביק את הפער הגדול מהמוליכה מכבי ת"א שבדרך לאליפות כבר לאחר 12 מחזורים.