זאב אלקין
זאב אלקיןפלאש 90

חבר הקבינט המדיני ביטחוני, השר זאב אלקין, מחזק את ידי מערכת הביטחון שיצאה למבצע 'מגן צפוני' למיגור מנהרות חיזבאללה בגבול הצפון.

''מדובר במבצע חשוב שחיזק את היכולת האסטרטגית של ביטחון ישראל ופגע ביכולת של חיזבאללה להפתיע אותנו. כחבר הקבינט מדיני ביטחוני אני לא מוכן לפרט על הישיבות בקבינט, אבל כל מי שמדבר על 'פעולה מינורית', לא יודע כלום ולא מבין את האיומים שיש על מדינת ישראל. המבצע בצפון הוא לא במקום פעילות שיש לעשות כנגד חמאס בעזה", אומר אלקין בראיון לערוץ 7.

את התפטרות יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, מתפקיד שר הביטחון מכנה אלקין, "החלטה שגויה וחסרת אחריות". הוא הוסיף כי לדעתו אין בעיה בכך שראש הממשלה נתניהו מחזיק גם בתיק הביטחון. "גם אם בנט היה מתמנה כשר ביטחון - המדיניות הביטחונית של ישראל לא היתה משתנה", מוסיף השר.

אלקין אינו מודאג מהמלצות המשטרה בתיק 4000 נגד ראש הממשלה. ''אני לא מצוי בחומר החקירה. החלטת המשטרה להעמיד לדין על שוחד את נתניהו היא הזויה. צריך לזכור שהרבה פעמים המשטרה המליצה והפרקליטות החליטה שלא להעמיד לדין''.

המשטרה או המפכ''ל ניסו לחסל את נתניהו?

"התזמון לא מקרי. ראינו גם בפרשת ביטן שזימנו אותו לחקירה בדיוק באותו היום שהחוק שלו בכנסת היה אמור לעלות. יש טעם לפגם שביום האחרון של המפכ''ל אלשיך המשטרה מחליטה שיש להעמיד לדין את ראש הממשלה. אין ספק שמהלכים כאלה פוגעים באימון הציבור במשטרה".

איפה טעית במערכת הבחירות בירושלים שהסתיימה בהפסד?

"ההחלטה של אגודת ישראל שלא הלכו איתי והיום הם חושבים שזאת הייתה טעות. אם היו הולכים איתי הייתי היום ראש העיר. בנוסף, לא ניהלתי קמפיין 'אנטי חרדי' אבל אני שלם עם זה. לא הייתי רוצה להיבחר לראשות העיר כמתמודד שהוא אנטי חרדי.

אנחנו זעקנו שמי שיצביע לברקוביץ' בסיבוב הראשון יקבל את ליאון והחרדים בסיבוב השני וצדקנו. לצערי גם אחוזי ההצבעה במעוזי הציבור הציוני היו נמוכים מול אחוזי ההצבעה אצל החרדים. אני לא יודע אם אתמודד שוב בבחירות הבאות לראשות העיר. נראה מה יהיה המצב ואיך העיר תנוהל".

ומה לגבי הממשלה הצרה? השר אלקין מאמין שהקואליציה תחזיק מעמד בטווח הקצר, אך לא אופטימי באשר לחודשים שיבואו אחר כך. ''אני חושב שאפשר לנהל קואליציה של 61 ח"כים, לפחות למשך חודש וחצי. המוקש היחידי הוא 'חוק הגיוס' שאני לא בטוח שנצלח אותו ולא בטוח עד כמה ראש הממשלה ירצה להתעסק איתו''.

על תוכנית המאה של הנשיא טראמפ אמר אלקין, "אני לא יודע מה יש בתוכנית. הקווים האדומים שלי ברורים ובהם לא אשאר בממשלה: הקמת מדינה פלסטינית, חלוקת ירושלים ופינוי ישובים ביהודה ושומרון".