הודעת "בצלם"
הודעת "בצלם"צילום: צילום מסך טוויטר

בארגון חיילי המילואים "האמת שלי" קוראים לממשלת ישראל לזמן את השגריר הצרפתי בישראל לשיחת נזיפה, בעקבות החלטת ממשלת צרפת להעניק את הפרס הלאומי לזכויות אדם לשנת 2018 לארגון השמאל הקיצוני "בצלם" ולארגון הפלסטיני אל-חאק.

מנכ"ל הארגון אביחי שורשן תקף את ההחלטה: "נראה כאילו ההחלטה לקוחה מעולמות דמיוניים שלא מוכרים לנו".

"הענקת פרס לזכויות אדם לארגון 'בצלם' שמתייחס למחבלים כאזרחים תמימים היא הרבה יותר מעצימת עיניים. זו יריקה בפרצופה של מדינת ישראל כשמדובר בהתערבות בוטה וגסה בפעילות ההגנה של מדינת ישראל על אזרחיה. ניתן רק לתאר את תגובת הצרפתים אילו מדינת ישראל הייתה מעניקה פרס לארגון שפועל נגד כוחות הביטחון הצרפתים".

שורשן הוסיף כי ממשלת ישראל חייבת לזמן את השגריר הצרפתי לשיחת נזיפה ובירור. "זוהי נקודת שבר ביחסי מדינת ישראל וצרפת כשאסור לה לממשלת ישראל לעבור על כך לסדר היום. זוהי נקודה בה ממשלת ישראל צריכה לעצור ולומר – עד כאן! ארגונים שפוגעים ומוציאים את דיבתם של חיילי צה"ל בעולם לא יכולים לזכות בכבוד מלכים בקרב מדינות ידידותיות לישראל".

"'בצלם' וארגון אל-חאק, שקשור לארגון החזית העממית, פוגעים ומחבלים באופן יומיומי בזכויות האדם של חיילי צה"ל ואזרחי ישראל, ובעצם מחזקים את ארגוני הטרור אשר עושים שימוש ציני באוכלוסייה אזרחית על מנת לפגע במדינת ישראל. אני מקווה כי ממשלת צרפת תבין את הטעות החמורה שעשתה ותבטל את הענקת הפרס ההזויה הזו".