ג'ים גארלו במהלך הביקור בצופים
ג'ים גארלו במהלך הביקור בצופיםצילום: רועי חדי

ג'ים גארלו, חבר בוועדה המייעצת לנשיא ארה"ב דונאלד טראמפ, ביקר השבוע בשומרון יחד עם רעייתו, אחייניתו של אוסקר שינדלר, והדליק נרות חנוכה עם תושבי היישוב צופים.

גארלו נפגש עם ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן, ביקר ביקב טורא ובמצפה אילן באלון מורה.

הוא הגיע לביקור כחלק מפעילות יחידת קשרי החוץ של המועצה האזורית שומרון, הפועלת בין השאר לבניית קואליציות למען השומרון ברחבי העולם.

"שמחנו לבקר בשומרון", אמר גארלו, "גילינו מחדש, את כל מה שכבר ידענו על השומרון, ואנחנו נרגשים לראות את האיזור הזה, השייך לעם היהודי, פורח עם עוד ועוד קהילות שנבנות".

לדבריו יש הרבה דיווחי 'פייק ניוז' בעולם בכל הקשור לאזור השומרון. "זו בעיה שעיתונאים ואנשי אקדמיה מפיצים שקרים. כשבאים לכאן, יש הזדמנות לראות את המציאות כפי שהיא באמת, והאמת חשובה. חשוב שכל מנהיג יגיע לכאן ויראה את המציאות בעיניים. שיראה מה העם היהודי עובר כדי שהמציאות הזו תתקיים. יש לנו כבוד עצום למה שהמנהיגים היהודים בשומרון הצליחו לייצר כאן. אנחנו אומרים: כל הכבוד, אנחנו אתכם ואנחנו מקווים שכל מנהיג יוכל לבוא לכאן ולראות מה אתם עושים".

יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון אמר בתום המפגש עם גארלו כי "השומרון פועל ליצירת קואליציות בכל העולם כל הזמן. טראמפ כבר התגלה כידיד של ישראל, ואנחנו שמחים שגם האנשים המייעצים לו, לבם איתנו. אנחנו נמשיך לפעול לחיזוק האהדה כלפי השומרון בעולם בקרב מובילי דעת קהל והציבור הכללי".

הסיור נערך כחלק מפרוייקט ההסברה המשותף של יחידת קשרי החוץ של המועצה האזורית שומרון יחד עם המשרד לנושאים אסטרטגים.