ראש עיריית ביתר, מאיר רובינשטיין
ראש עיריית ביתר, מאיר רובינשטייןצילום: יעקב לדרמן, פלאש 90

הפוליטיקה הפנים-חרדית בבית שמש מכרסמת באחדות בביתר עילית: יו"ר 'דגל התורה' בביתר עילית דודי זלץ זימן את ראש העיר מאיר רובינשטיין לדין תורה בשל סירובו לאשר את מינויו לסגן ראש העיר וכפי שסוכם בין הסיעות.

לטענתו, ראש העיר רובינשטיין השייך למפלגת 'שלומי אמונים' של אגודת ישראל מסרב להעניק לו את המינוי בשל הסכסוך בין שתי הסיעות בבית שמש.

בכתב התביעה טען זלץ כי אין לקשור בין ביתר עילית לבית שמש. "הנתבע, וגורמים המזוהים עמו, מספקים כתירוץ לאופן התנהלותם זה, טיעון תמוה שלפיו השפלה פוליטית שספגו לדבריהם בערים אחרות מצד גורמים כאלו ואחרים".

"למותר לציין כי ההסכם שנחתם בין הצדדים, ושאת חלקה בו מילאה כאמור התובעת במלואה, לא כלל התניה כלשהי הקשורה לערים אחרות, או לכל מאבק פוליטי אחר שאיננו קשור לעיר", טוען זלץ.

"אין ספק בכך שהתעלמות ממפלגה המייצגת את ציבור הבוחרים השני בגודלו בעיר אינה מסייעת באופן כלשהו לאחדות עירנו המעטירה, ואף מאיימת לנסות ולפגוע בה. זה תרחיש שממנו מעוניינת התובעת להימנע בכל מחיר, מה שגרם לה להוביל לפני הבחירות לחתימת ההסכם, שאפשר את התמיכה בנתבע בבחירות. הפרת ההסכם החתום והזלזול בנציגם של בני התורה בוודאי גם שאינם מכבדים את בני התורה היקרים, ובוודאי שלא לכך שתתבצע 'חלוקת משאבים בשיוויוניות ויחסיות', בהתאם להתחייבותו של הנתבע", הבהיר זלץ.

כזכור, 'דגל התורה' ביצעה מהלך פוליטי המונע מנציגי אגודת ישראל לקבל את סגנותם כפי שהובטח להם בהסכם הקואליציוני, בין היתר באמצעות אי התפטרותו של משה אבוטבול מסיעת יהדות התורה.