ח''כ יוגב
ח''כ יוגבצילום: חזקי ברוך

חבר ועדת חוץ וביטחון, ח"כ מוטי יוגב (הבית היהודי), מתייחס בראיון לערוץ 7 להתפתחות מבצע ''מגן צפוני'', לסערת מינוי המפכ''ל ולתלונה החדשה נגד הרב מוטי אלון.

"התקווה של ישראל היא שלא ללכת להסלמה אך אנו ערוכים להסלמה", אומר יוגב בעקבות המבצע לחיסול מנהרות חיזבאללה בגבול הצפון.

''המטרה של ישראל היא לשלול את היכולת האסטרטגית שבנה החיזבאללה לחדור קרקעית לישראל ולבצע תקיפה של ישובים כפי שחווינו ברצועת עזה, יכולת שהתפתחה בשנים האחרונות וישראל איתרה אותה מבחינה מודיעינית וטכנולוגית ומבצעית כדי למנוע אותה".

לדבריו אם לא יהיה מנוס ישראל תצטרך להיכנס קרקעית לשטח לבנון כדי להשמיד את המנהרות. "מחבל חיזבאללה בלבנון הפרו את כל החלטות האו"ם בעניין, הם יצרו בלבנון יכולות כבדות ולא רק תת קרקעיות וישראל פועלת בשנים האחרונות בכמה מישורים. במישור ההובלה של האמצעים מאיראן ומסוריה ללבנון ובמישורים נוספים. חלק מהאיומים ישראל מצליחה למנוע והיה ואם יתפתח איום שיהווה איום על אזרחי ישראל אז ממשלה אחראית תצטרך לפעול".

על טרור החמאס בעזה ומדיניות ישראל כלפי הרצועה אמר יוגב כי "צריך לפעול בשתי זרועות, אחת - לפגוע בראשי חמאס ולהרתיע הרבה יותר את ראשי החמאס ובזרוע השנייה לסייע הומניטרית לאוכלוסייה בעזה''.

על העברת מיליוני הדולרים מקטאר לעזה, באישור ישראל, אמר יוגב כי ''אין ספק שחלק מהכסף זורם גם לפעילי טרור. חלק מהמאבק בטרור הוא גם לפגוע בראשי הטרור ולאפשר לאוכלוסייה לשרוד. קשה לי להשיב לך כמה מהכסף מגיע לטרור וכמה לאוכלוסייה. חלק מהכסף מגיע לפקידות השלטון בעזה ובהן איסוף הזבל, מים וחינוך וכמובן שמגיע גם לאנשי טרור. זו הדרך כרגע להילחם בטרור ולמנוע קריסה הומניטארית בעזה. סיימנו את הסבב האחרון לא בצורה שמרחיקה את הסבב הבא אלא מקרבת אותו".

ח"כ יוגב מספק כמה תובנות מסיכול מועמדותו של משה צ'יקו אדרי למפכ''ל המשטרה. "הצעדים האחרונים בהם נקט ניצב צ'יקו אדרי הפילו אותו אבל מאידך בלתי אפשרי למצוא מפכ"לים או רמטכ"לים טובים מבלי שבעבר כשלו. מי שלא עושה לא טועה. אם רוצים אנשים טובים ורציניים צריך לדעת שבעשרות שנות שירותם הם גם עשו טעות ואולי נכשלו ומתוך הכישלונות נבנו.

"אם הוא לא לקח שוחד לכיסו או פגע בנשים ומדובר בעבירות כאלו ואחרות אי אפשר למנוע את בחירתם של אנשים טובים וצריך למצוא נקודת איזון אחרת ושונה. ברור שיושרה היא מרכיב ראשון עוד לפני המקצועיות ומידותיו של האדם הן הרכיב הראשון", הדגיש.

יוגב מחה על כך שנתניהו ביקש מאלוביץ' לפרסם באתר "וואלה" כתבה נגד רעייתו של נפתלי בנט, כפי שדווח בחברת החדשות. "אני לא אהבתי את זה. הבעתי את דעתי וכתבתי לשר החינוך את דבריו של הרב קוק. מבלי להיכנס לציטוטים מהתקשורת, אם הדברים נכונים לא אהבתי אותם ואין לי מושג באיזו סיטואציה הם נאמרו. הולכים קדימה ומוסיפים אור על מי שרצה להוסיף חושך שזו בעיה שלו בעיקר".

בנוגע לתלונה החדשה נגד הרב מוטי אלון אמר יוגב "אני מקווה לשמוע בעניין את דעתם של גדולי רבותינו ואם זה מה שהם פסקו וכך פוסק הרמב"ם - שילך ממקומו למקום אחר ולא ילמד או יפסוק, אז בוודאי שזה מה שיקרה. אני הייתי שמח אם היתה תלונה למשטרה שהייתה חוקרת לגופו של עניין ואם נעברו עבירות אז בוודאי שצריך להעביר למישור המשפטי''.
ח"כ יוגב מברך על הכשרת היישוב חרשה בבנימין ומשבח את שרת המשפים שקד. "אני מברך את תושבי חרשה, ואת שרת המשפטים, היועמ"ש, ויועמ"ש יו"ש שפועלים לפי מדיניות ראש הממשלה להכשיר ולהסדיר את הישובים ביהודה ושומרון ולא לחפש לעצור אותם כי זה החזון של העתיד, גם של ביטחוננו וגם של ערכי התיישבות היהודית ביהודה, שומרון, בגליל ובנגב".