מכבי תל אביב
מכבי תל אביבצילום: עודד קרני, מנהלת הליגה

מכבי תל אביב צלחה מחסום פסיכולוגי חא פשוט מול דרושפאקה.

הקבוצה, שהדיחה אותה לראשונה בתולדותיה אל היורוקאפ וניצחה אותה ברגעי משבר, קרסה הפעם, כמו בכל המשחקים האחרונים, לעוד קאמבק של היריבה בסיום. מכבי ניצחה את הקריסה של דרושפאקה וביצעה קאמבק מרשים, בדרך לניצחון שני ברציפות ואולי ניצחון שמתחיל להחזיר אותה לעניינים במאבקי ההצלבה. המספרים:

מכבי תל אביב קלעה באחוזים נמוכים מאוד ל-2(38.8%), אבל פיצתה במפתיע באחוזים טובים מחוץ לקשת( 45.5%). האחוזים מחוץ לקשת הטובים, הודות לרבע אחרון מצוין של מכבי תל אביב, שבו קלעה מספר שלשות, שהחזירו אותה בענק למשחק ובסופו של דבר לניצחון.

דרושפאקה ניצחה בנקודות את מכבי ברבע השני והשלישי. ברבע הרביעי, היא שוב קרסה והפסיד בו 22:9.

הגיבור המפתיע של המשחק היה ג'ון דיברתולומיאו. הקפטן הצהוב, שלא קיבל שנייה מול באיירן מינכן, הוביל את קלעי מכבי תל אביב עם 13 נקודות ב-3/3 ל-3 וב1/2 ל-2.

עוד שחקן שבלט הערב הוא טאריק בלאק. הוא סיים את המשחק עם 10 נקודות, 8 ריבאונדים, 5 מהם בהתקפה והוסיף 5 חסימות, שעזרו להבטיח את הניצחון.

שני שחקנים שנמצאים במגמת שיפור משמעותית מאוד במכבי הם קנדריק ריי וג'וני אובריינט. הראשון, שעדיין הישארותו בקבוצה לא בטוחה, סיים עם 10 נקודות באחוזים מצויינים(2/4 ל-2 ו2/3 ל-3). הוא גם הוסיף שלושה אסיסטים והוא ממשיך להוכיח שהוא צריך להמשיך בקבוצה. השני סיים הערב עם 12 נקודות ולא פחות מ14 ריבאונדים. הדבר שהוא חייב מיידית להשתפר בו הוא בעיית העבירות(ביצע 5 עבירות).

אבל הגיבור האמיתי היה יובל זוסמן. עם כל הכבוד לאלה שקלעו הרבה נקודות, לקחו הרבה ריבאונדים, הוא הגיבור של הערב. הפאוורד הצעיר קלע 2 נקודות בלבד, אך סיפק חסימה גדולה על מקללים בסיום, שהעניקה למכבי את הניצחון החשוב.

מי שהוביל את הטורקים היה שוב מייקל אריק, ששוב ושוב חדר לצבע של הצהובים ועשה שם הרבה נקודות קלות. הוא סיים הערב עם 20 נקודות, 6 ריבאונדים וסיפק גם כמה חסימות גדולות. עוד שחקן שהיה משמעותי זהו טוני דאגלס. הגארד, בעל עבר בארבע קבוצות nba שערך בכורה הערב דרושפאקה, סיים עם 14 נקודות, 4 ריבאונדים ו4 אסיסטים. גם השניים הללו לא עזרו לטורקים, ששוב קרסו בבית במאני טיים.

לסיכום, מכבי סיפקה הערב משחק בינוני ומטה, אך ניצלה את הקריסה של האורחת וחזרה מפיגור של 16 נקודות ובסופו של דבר גם השיגה את הניצחון החשוב בטורקיה. בשבוע הבא מכבי תפגוש בהיכל את באסקוניה, עוד קבוצה שהימרה רחוק, אבל גם היא בחלק התחתון של הטבלה. אין תירוצים, מכבי חייבת לנצח גם בשבוע הבא.