מנוע חיפוש. אילוסטרציה
מנוע חיפוש. אילוסטרציהצילום: ISTOCK

לאחר ההפגנות האלימות של פעילי ימין קיצוני ופעילים ניאו נאצים בעיר חמניץ בגרמניה לפני מספר שבועות, הקימה קבוצת אמנים גרמניים אתר אינטרנט שבו התבקשו אזרחי גרמניה לדווח במידה והצליחו לזהות פעילים ניאו נאצים שהופיעו בתמונות שנלקחו במהלך ההפגנות.

כעת מתברר כי האתר היווה למעשה "מלכודת דבש" עבור פעילים ניאו נאצים רבים שהקלידו באפשרות "חיפוש" את שמם על מנת לבדוק האם נחשפו, ובכך למעשה חשפו את עצמם ואת זהותם כפעילים ניאו נאציים.

"גנו את עמיתיכם, שכניכם או מכריכם, וקבלו מיידית סכוף כסף", הבטיחו מקימי אתר האינטרנט. הקמת האתר לוותה בסערה תקשורתית לאחר שרבים בגרמניה טענו כי מדובר באתר המפר את זכויות הפרטיות של אזרחים.

עם זאת, מפגיני ימין קיצוני פעילים ניאו נאצים רבים שלקחו חלק בהפגנות בחמניץ החלו להקליד את שמם באתר על מנת לבדוק האם נחשפו, ובכך למעשה חשפו את עצמם.

לפני מספר ימים החליטו ראשי ארגון האמנים להסיר את האתר מהרשת, ובמקומו הופיע הכיתוב "תודה, נאצים יקרים. בנינו אתר עם מטרה אחת בלבד: לגרום לכם לחשוף את כל הרשת שלכם בלי לשים לב. על ידי שימוש בפונקציית 'חיפוש' שיתפתם איתנו יותר מידע מאשר אפשר היה לחשוף".

מקימי האתר גם סיפרו כי כל השמות שהוקלדו בפונקציית ה"חיפוש" נרשמו על ידם והתבצע תחקיר על מנת לחשוף האם מדובר בפעילים ניאו נאציים. "זה מאגר המידע הרלוונטי והעדכני ביותר על פעילי ימין קיצוני הקיים כעת בגרמניה" סיפר פיליפ רוך, יו"ר הארגון שהקים את האתר.