מבצע 'מגן צפוני'
מבצע 'מגן צפוני'צילום: Aziz Taher, רויטרס

שר החינוך נפתלי בנט (הבית היהודי), חבר הקבינט המדיני-ביטחוני, התייחס הבוקר (שישי) לאפשרות שחיזבאללה ישגר רקטות לעבר ישראל בתגובה למבצע ''מגן צפוני'', והבהיר כי ישראל רואה בלבנון אחראית לכל מעשה.

''חיזבאללה = לבנון. לא נסכים יותר לראות בחיזבאללה ארגון עצמאי ונפרד ממדינת לבנון, כפי שעשינו במלחמת לבנון השנייה", כתב בנט בטוויטר.

''אם, חלילה, ישגורו רקטות מלבנון על ישראל, נראה בכך פעולה מלחמתית של מדינת לבנון הריבונית על מדינת ישראל, על כל המשתמע מכך. מי שמתיימר להיות ״מגן לבנון״ עלול להפוך למחריבה", הוסיף השר בנט.

אמש חשף ראש הממשלה בנימין נתניהו שבזכות פעולות שביצעה ישראל, חיזבאללה מחזיק רק בעשרות טילים ולא באלפי טילים כפי שתכנן מנהיג הארגון נסראללה.

נתניהו השתתף בטקס מצטייני המוסד בבית הנשיא ואמר שם כי ''לחיזבאללה יש שני כלים. כלי אחד הוא מנהרות ואנו שוללים אותו. הכלי השני הוא נשק הרקטות, הנשק הסטטיסטי, אבל הם רוצים נשק מדויק. זה משנה את מאזן הכוחות באופן קיצוני.

''לפי התוכנית של חיזבאללה הם היו אמורים להיות מצוידים היום באלפי טילים אבל ברגע זה יש להם עשרות בודדות. הסיבה שיש להם כמה עשרות בודדות היא בין השאר יושבת בחדר הזה. זה שילוב הכוחות של המוסד, צה"ל וכל מערך הביטחון שלנו. אנחנו שוללים מהם לא בצורה מוחלטת אבל בצורה מרשימה מאוד גם את הנשק הזה''.

ראש הממשלה הדגיש בפני מצטייני המוסד: ''בתור מי שמאשר אינספור פעולות שלכם, אני רוצה להגיד לכם כמה אני גאה ומאמין בכם וכמה עם ישראל גאה בכם. המוסד הוא מוסד פנטסטי ואתם פנטסטים".