עו"ד טלי גוטליב
עו"ד טלי גוטליבליאב פלד

מכללת אורנים, שנחשבה עד היום למעוז שמאל פמיניסטי, תערוך ביום חמישי (13.12) כנס שיעסוק ב"פייק ניוז" – חדשות כזב – לגבי גברים ונשים. פמיניסטיות המזוהות עם השמאל פועלות לבטלו.

בכנס ידברו בין היתר חוקרים ומשפטנים המזוהים עם הטענה שהתנועה הפמיניסטית מפיצה נתונים כוזבים לגבי תופעת האלימות הגברית, בהם ד"ר רונית דרור, ד"ר יואב מזא"ה ועו"ד טלי גוטליב. המושב הראשון קרוי "מגדר, זכויות גברים ופייק ניוז".

המושב השני קרוי "ייצוגים של גברים וגבריות, שיח פוליטי ופייק ניוז".

עם זאת, בכנס תינתן במה גם לדוברות המזוהות עם הקו הפמיניסטי, וביניהן גלית נחום, מארגון "הקול הנשי".

העמוד הפמיניסטי "פוליטיקלי קוראת", שלו יותר מ-46,000 עוקבים, שיתף פוסט בו קראה אלה זילברמן מהמרכז סיוע לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית בחיפה והצפון למנוע את קיום הכנס. לדבריה, בין הדוברים מצויים "אנשים שעיקר עיסוקים הוא הכחשת התופעה של אלימות כלפי נשים בצורה הדורסנית והמכוערת ביותר שיש".

למחאה נגד הכנס הצטרף גם ארגון "כולן" בקריאה למכללה "לבטל את הכנס המגוחך הזה". ארגון "שוויון באקדמיה" נרתם אף הוא למאמץ וחוקרת פמיניסטית בשם ריבי גיליס אמרה כי "בהמשך לכנס המחפיר שעומד להתקיים במכללת אורנים" היא "מבקשת ליידע את המשתתפים וכמובן את הנשיאה והרקטור שבשנתיים האחרונות הם עוברים על החוק מאחר שלא סיפקו לוועדה לקידום מעמד האישה את הדוחות השנתיים אותם הם מחוייבים להגיש מדי שנה" לגבי הטיפול בתלונות על הטרדות מיניות.

בנוסף טענה כי ייתכן שכותרת ההרצאה "מדוע אסור להתלונן על התעללות נפשית/רגשית? - עלולה להעביר מסר שהמכללה נותנת יד לתפיסה לפיה אסור להתלונן. וזה איך לומר? נראה לי לא עומד ברף החוק".

הכותב הוא אב לשניים ויו"ר תנועת המשפחה.