סגן השר בעוז וגאו"ן
סגן השר בעוז וגאו"ןצילום: גרשון אלינסון

סגן השר במשרד ראש הממשלה, חבר הכנסת ד"ר מייקל אורן, השתתף הערב (ראשון) בהדלקת נר שמיני של חנוכה בגוש עציון.

קודם לטקס ההדלקה, ביקר סגן השר בגבעת העיטם הסמוכה לאפרת, בשמורת 'עוז וגאו"ן' ובמצפה על שם ארי פולד הי"ד שהוקם על ידי פעילי תנועת 'נשים בירוק'.

במעמד הדלקת הנרות במצפה נכחו בני משפחת פולד, פעילי 'נשים בירוק' ותנועת הריבונות ותומכי ההתיישבות מכל רחבי הארץ. סגן השר התכבד בהדלקת החנוכיה יחד עם הרב גדעון פרל, וטרם דבריו סיכם את הביקור בנימה נרגשת בה הביע הערכה והערצה למתיישבים שכמכבים בשעתם עומדים על זכותו של עם ישראל לחיות בארצו הריבונית אל מול מאמציהם הבלתי נלאים של עמים אחרים הצוררים את עם ישראל בימי קדם ובימינו אלה.

בהמשך דבריו העריך סגן השר כי ישראל ניצבת מול הצעות חדשות למהלכים מדיניים כאלה ואחרים, אך הוא עצמו מתחייב ונשבע, כלשונו, כי בניגוד למשאים ומתנים מהעבר ישראל לא תציג עמדה לפיה על הארץ יש זכות גם לישראל וגם לפלשתינים.

הפעם, הצהיר חבר הכנסת אורן, תהיה האמירה הישראלית ברורה ונחרצת ולפיה הארץ כולה שייכת לעם היהודי ואין לוותר לא על מטר, לא על סנטימטר ולא על מילימטר, כלשונו.

לדבריו רוחם של המתיישבים שאותם פגש במהלך היום מפיחים בו רוח חלוצית וציונית ומעודדים אותו לפעול ברוח זו גם בזירה המדינית.