ניקי היילי
ניקי הייליצילום: רויטרס

שגרירת ארה"ב באו''ם, ניקי היילי, כתבה בחשבון הטוויטר שלה כי יש לעצור את תשלום המשכורות שמעבירה הרשות הפלסטינית למחבלים שמבצעים פיגועי טרור.

היילי פרסמה את הציוץ בתגובה לדברים שכתב שגריר ישראל באו''ם דני דנון, ולפיהם הרשות הפלסטינית תשלם משכורת חודשים למחבלים שביצעו את הפיגוע בצומת עפרה.

בתוך כך, ארגון הטרור חמאס בירך על פיגוע הירי בצומת עפרה. "מוקירים את פעולת הירי המבורכת אשר מוכיחה כי ההתנגדות נוכחת בגדה המערבית הכבושה למרות הניסיונות המתמשכים לגדוע אותה", אמרו בחמאס. ''פעולה זו גם מעידה על יכולתה של ההתנגדות להכאיב לאויב ולחדור את הביצורים של האתרים הביטחוניים הרגישים ביותר שלו".

בפיגוע בצומת עפרה נפצעו שבעה בני אדם, בהם צעירה בת 21 במצב קשה שהיתה בהיריון מתקדם. רופאי בית החולים שערי צדק יילדו אותה. התינוק הועבר לפגיית בית החולים ומצבו מוגדר יציב. אמו הפצועה נמצאת בחדר הניתוח ונשקפת סכנה לחייה. היא סובלת מפגיעות בפלג גופה התחתון ובאגן.

הרופאים יילדו את הפצועה, התינוק הועבר לפגייה

ד"ר אלון שוורץ, כירורג בכיר מיחידת הטראומה של בית החולים שערי צדק, סיפר "הגיעה אישה בשנות ה-30 לחייה בהיריון מתקדם. היא סובלת מפצעי ירי באזור האגן והבטן התחתונה. האישה הגיעה במצב קריטי, איבדה הרבה דם בשטח, קיבלה מנות דם, התייצבה ונלקחה לחדר הניתוח לביצוע ניתוח דחוף חירום. ניתוח קיסרי להוצאת התינוק והמשך ניתוח לטיפול בפציעות שלה. התינוק נמצא בפגייה ועובר הערכה".

"האישה עדיין בחדר ניתוח, עוברת תיקון של הפציעות, פציעות בכלי דם ועדיין לא ניתן להגיד שלא נשקפת סכנה לחייה אבל היא בפיקוח. מלבד זאת הגיעו עוד שלושה פצועים עם פציעות ירי, אחד במצב בינוני, פציעות ירי בגפה שמאל ועוד שני פצועים עם פציעות רסיסים בגפיים ובחזה, מצבם קל", עדכן הרופא הבכיר.

פיגוע ירי בצומת עפרהנעה אורי - TPS