ניסו שחם בית המשפט
ניסו שחם בית המשפטצילום: מרים אלסטר, פלאש 90

שופט בית משפט השלום בת"א, בני שגיא, גזר הבוקר (שני) עונש של 240 שעות לטובת הציבור על ניצב בדימוס ניסו שחם. בנוסף נגזרה על שחם חצי שנת מאסר על תנאי.

כזכור, לפני כחצי שנה זוכה שחם על ידי בית המשפט ממרבית האישומים נגדו והורשע רק באישום אחד של מעשה מגונה בשוטרת.

"מעשיו של הנאשם פגעו בכבודה של ו.ו, באוטונומיה שלה ביחס לגופה, וכן בהיבטים הקשורים לתדמית משטרת ישראל ולהתנהלות המצופה משוטרים בכלל, ומקצינים בכירים בפרט", ציין השופט שגיא.

לדבריו, "אין לגזור גזירה שווה בין הענישה הראויה לפלוני המנשק אלמונית בניגוד לרצונה, לבין הענישה הראויה לקצין בכיר המנשק שוטרת זוטרה, בניגוד לרצונה, אף אם אין ביניהם יחסי תלות או מרות. האינטרס הציבורי אינו מתמקד רק בהגנה על כבוד האדם, גופו ופרטיותו, אלא גם בצורך לשרש התנהלות פסולה בעלת פוטנציאל לפגיעה פנימית במשטרה, ובוודאי לפגיעה תדמיתית בה".

המחלקה לחקירות שוטרים ביקשה מבית המשפט לעכב את ביצוע העונש, משום שבכוונתה לערער על פסק הדין שזיכה את שחם ממרבית האישומים נגדו. בית המשפט נעתר לבקשתה ועיכב את הביצוע ב-45 יום.

נציין כי בטיעונים לעונש טענה הפרקליטות כי יש לגזור על שחם עונש של שישה חודשי עבודות שירות בגין העבירה בה הורשע, אך בית המשפט לא קיבל עמדה זו.

כתב האישום נגד שחם שהוגש בחודש אוקטובר 2013 כלל שני אישומים במעשים מגונים, אישום בהטרדה מינית וחמישה סעיפי אישום בגין הפרת אמונים.