נתניהו בכנס השגרירים
נתניהו בכנס השגריריםצילום: קובי גדעון / לע"מ

ראש הממשלה ושר החוץ בנימין נתניהו השתתף הבוקר (שני) בכנס שגרירי ישראל בעולם, הנערך מדי שנה בתקופה זו של השנה במשרד החוץ.

נתניהו ציין בפני השגרירים כי ישראל נמצאת בתקופה של פריחה מדינית. "הפריחה המדינית נובעת מהמדיניות שממחישה את הנכסיות של ישראל מבחינה מודיעינית וטכנולוגית. תיכף נדבר על הרחבת העוצמה המדינית הזאת - שמרחיב את יכולתנו להיאבק נגד ההשפעה האיראנית".

ראש הממשלה שוחח עם השגרירים גם אודות מבצע "מגן צפוני" לאיתור מנהרות הטרור של חיזבאללה, "המאמץ נגד המנהרות הוא לא רק מאמץ צבאי לחסום את המנהרות אלא מאבק הסברתי דיפלומטי וכלכלי כדי להטיל סנקציות מוגברות על החיזבאללה , להביא להכרזה על החיזבאללה כארגון טרור בכל המדינות, וגם להגביר את הסנקציות נגד איראן שעומדת מאחורי הגוף הזה והנסיונות הדומים של החמאס. הדברים יבואו לידי ביטוי במועצת הביטחון בימים הקרובים אבל זה הרבה מעבר לכך".

לדבריו, "צריך לעבוד מדינה מדינה, משרד חוץ משרד חוץ, ולהגיד: 'תתייצבו נגד החיזבאללה. זה ארגון טרור שהפר את הריבונות שלנו בצורה גסה, מפר את 1701 ואתם צריכים לפעול. זה הזמן שלכם לפעול'. זה הזמן להפעיל את האנשים האלה. זה לא זבנג וגמרנו. זה מאמץ מדיני כמו שאנו עושים נגד איראן וזה נושא תוצאות".

נתניהו הסביר לשגרירים, "המדיניות שאני מקדם בנוייה על תפיסה ארוכת טווח אומרת בראש ובראשונה שהיכולת שלנו להתקבל בין האומות קשורה ליכולת שלנו להגן על עצמנו ולקיים את מדינתנו. הדבר מחייב אמצעי בטחון, סייבר, וכד'. לכל הדברים יש תכונה אחת: הם עולים הרבה כסף. אין דרך להחזיק את האמצעי הזה שהוא התנאי הראשון בלי שיהיה כסף לממן את זה. המימון של ארה"ב מכסה יותר מ-10 אחוז מהוצאות הבטחון שלנו. 75 אחוז צריך לבוא מאיתנו. אי אשר למסות את האנשים בלי סוף. אם אמסה אותם במיסוי גרוע אקבל ההיפך. אני צריך כלכלה חופשית. הדבר הזה מאפשר את הצמיחה. אף אחד לא יהיה פה עם מס שולי גבוה. כדי שיהיה צבא ויכולת לפתח ולהחזיק את הבטחון ולפתח אותו אנו מוכרחים כלכלה חופשית ולכן עשינו שינויים בכלכלה. אנו צריכים יכולת כלכלית עוצמתית ואחד התפקידים שלכם לחבר חברות ישראליות לחברות זרות ואתם עושים את זה. ישראל מרכז עצום של טכנולוגיה בכלכלה חופשית".

בהמשך התייחס נתניהו למגעים המתהדקים עם מדינות ערביות ומוסלמיות, "המפה הדיפלומטית שלנו משתנה בצורה דרמטית בגלל היתרונות המודיעיניים שישראל נותנת. אנו מונעים נפילה של מטוסים. מנענו עשרות פיגועים קטסטרופליים. לאף אחד אין מודיעין כמו שלנו. השילוב של היכולת המודיעינית והטכנולוגית שלנו - הדבר הזה נותן לנו את מפת היחסים המתרחבים של ישראל וזה משתנה".

"קווי התעופה החשובים ביותר למדינת ישראל זה מתל אביב לסן פרנסיסקו", ציין נתניהו, "לא חשוב כמה טיסות מוסיפים אין מספיק. זה לא תיירים, זה יזמים. קו התעופה השני החשוב הוא ת"א-בייג'ינג וערים אחרות בסין. זה הם השוק הכי גדול שנפתח ואנחנו מנסים להגיע אתם להסכם סחר חופשי. אם נגיע פתחנו כאן שווקים. זה מייצר מוצרים חדשים ושווקים חדשים".

"קו התעופה השלישי הכי חשוב הוא להודו לכן עבדנו קשה - אנחנו טסים באייר אינדיה כל יום מעל ערב הסעודית. בקרוב נטוס למומבאי. תל-אביב מומבאי זה פחות שעות מתל-אביב לונדון. מעצמה שנייה ענקית", אמר נתניהו והדגיש, "כשהייתי בעומאן הסולטן קאבוס אמר שאל על יכולה לטוס מעל עומאן. ולכן נשאר רק החתיכה הקטנה הזאת - כרגע יכולים לטוס מעל מצרים, צ'אד, וככל הנראה יכולים לטוס מעל סודן ולכן יכולים לטוס ישר לברזיל, לחסוך איזה שעתיים. זה פותח עוד שווקים. זה רבע מיליארד בני אדם".

ראש הממשלה התייחס גם ליחסים עם מדינות אירופה וציין, "ישראל מגינה על אירופה פעמיים: פעם שאנו מונעים עשרות פיגועי טרור ומונעים את ההתמוטטות של מערב המזרח התיכון כיוון שיש את האיום הכפול של איראן ודאעש - אנחנו בולמים את זה בצורה צבאית חזקה מאוד נוצרה כאן התאגדות אחרת של אינטרסים והדבר הזה מביא לאפשרויות מעניינות שאני נפגש עם מנהיגים ערבים הם אומרים לי שהגיע הזמן שאחוז אחד יפסיק לקשקש בזנב. אנו גם רוצים להנות מפירות הקדמה ולא נמשכן יותר את הנורמליזציה שלנו עם מדינת ישראל לגחמות הפלסטיניות".