ריבלין עם ראשי הרשויות החדשים
ריבלין עם ראשי הרשויות החדשיםצילום: מארק ניימן / לע"מ

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין נפגש היום (שני) עם ראשי הרשויות החדשים שנבחרו לכהונה ראשונה בבחירות לרשויות המקומיות.

בפתח דבריו התייחס הנשיא לפיגוע שהתרחש אמש בעפרה ואמר, "בשעות קשות אלו ליבנו יוצא בתפילה לשלומם של הפצועים ביניהם אישה הרה ותינוקה, ויחד איתם אל בית עפרה כולו. דבר לא יכול להצדיק מעשה נתעב כזה, ירי אל אזרחים העומדים להדליק נרות חנוכה. אני מחזק את ידי צה"ל, וזרועות הביטחון כולן, העושים במלאכת ביטחוננו כל העת וביתר שאת ביממה האחרונה. מדינת ישראל תרדוף עד חורמה את מבצעי הפשע. לא תהיה תקומה לטרור".

"אני קורא לעולם כולו להוקיע את הטרור וההסתה ולשתף פעלה עם מדינת ישראל במלחמה נגדו. אין צורך לומר שאנחנו מצפים מכל נבחר ציבור במדינת ישראל, בזירה המקומית או הארצית, להיות חד משמעי ולהביע אפס סובלנות לטרור. לא יכול להיות שנבחרי ציבור בישראל יביעו תמיכה בטרור ובארגוני הטרור", הוסיף ריבלין.

בבחירות האחרונות נבחרו 100 ראשי וראשות רשויות חדשים וכתשעים מתוכם הגיעו לכינוס הבוקר. "יותר מכל, שמחתי על המספר הגדל והולך של נשים העומדות בראש הרשויות החדשות," אמר הנשיא והוסיף: "אני שמח לראות אתכן כאן ומקווה שיום אחד לא נצטרך לספור כמה נשים עומדות בראש עיריות ומועצות, פשוט כי זה יהיה דבר מובן מאליו."

עוד הדגיש הנשיא: "השלטון המקומי הוא המפתח לצמיחה לאומית, כמו גם המפתח לצמיחה אישית וקהילתית. ואת המפתחות היקרים כל כך האלה, אתם קיבלתם בבחירות האחרונות לידיכם. האזרח במדינת ישראל לא פוגש את "המערכת הישראלית", את "הממשלה". הוא פוגש אתכם. כשאין לו גן, כשבית הספר לא מספיק מוצלח, כשאין קופת חולים, כשאין תעסוקה, כשהוא נזקק לרווחה, אתם הכתובת. אתם פניה של המערכת הציבורית והדמוקרטית בישראל. אתם הפנים של משרתי הציבור. ומרגע שנסתיימו הבחירות, אתם משרתי כלל הציבור שנמצא באחריותכם."

ריבלין הוסיף: "תקופת בחירות היא תקופת מחנות. עכשיו, עכשיו תפקידכם לפרק את החומות. אתם שליחי הציבור כולו. יהודים כערבים. חילונים, כחרדים, כדתיים. ימין כשמאל. לפעמים נדמה שהפוליטיקה הארצית, המתנהלת כמשחק סכום אפס בין שבטים ומחנות - ניזונה מהמתחים ביניהם. אני מאמין שהשלטון המקומי שבו כולנו מוטרדים מאותם מפגעים סביבתיים בין אם אנחנו חרדים או חילונים; שבו כולנו רוצים ליהנות מגנים ציבוריים וממתקני ספורט בין אם אנחנו יהודים או ערבים ימנים או שמאלניים; הוא ההזדמנות שלנו לעשות דברים אחרת. השלטון המקומי הוא ההזדמנות שלנו לבסס תרבות פוליטית אחרת. כזאת שמבוססת על זיהוי של אינטרסים משותפים ולא מנוגדים; להצמיח מנהיגות פוליטית רגישה וקשובה יותר שחותרת לאזן ולפשר. ששומרת על ציפור הנפש של כל קבוצה, אבל גם לא מוותרת על יצירת תחושה של שותפות. יש לכם את ההזדמנות הנפלאה לבנות את התשתית של הבית של כולנו, כבית שמשותף לכולנו".

לקראת תום דבריו התייחס ריבלין גם לפטירתו של הזמר יגאל בשן שהלך לעולמו אמש ואמר, "עוזי חיטמן המנוח, שכתב שירים רבים ונפלאים כל כך, אחראי גם לשיר הילדים המקסים והאהוב שנקרא 'אדוני ראש העיר'. את השיר שר יגאל בשן, יגאל שהלך אתמול לעולמו - ושהיה נער פלא שהפך לשחקן ולזמר, איש שהקול שלו היה חם כל כך, מציף בגעגועים. אז כך שר יגאל, ואני מצטט: 'אז אדוני ראש העיר, אדוני ראש העיר, אולי תיתן לי לנסות? אני אוהב ת'עיר הזאת, רק ליום אחד נחליף ת'כיסאות'".

"יקירותי ויקיריי, אינני יודע כמה מכם חלמו מילדות, להגיע לכיסא ראש הרשות. אבל אין לי ספק שאת כולכם מובילה האהבה הגדולה לעיר, ליישוב, למועצה, ובעיקר לתושבים ולתושבות שלכם. והנה, קיבלתם מהציבור את המנדט להפוך את האהבה הזו לזמן של הגשמה ומעשה. אני מאחל לכם בכל לבי שתצליחו. בעבודה קשה, באמונה, בניקיון כפיים. הצלחתכם היא הצלחת כולנו, הצלחתה של מדינת ישראל", חתם ריבלין.