נדרשת לחקור. מח"ש
נדרשת לחקור. מח"שצילום: יונתן סינדל - פלאש 90

שדולת הנשים שיגרה פניה לשר לביטחון הפנים גלעד ארדן ולעו"ד קרן בר-מנחם, ראשת המחלקה לחקירות שוטרים, בדרישה לחקור את תלונתה של שרה מלט על הטרדה מינית חמורה שהתבצעה נגדה על ידי שוטרים.

האירוע התרחש במהלך פינוי המאחז גאולת ציון ב-29 בנובמבר, ובעקבותיו הגישה מלט תלונה למחלקה לחקירות שוטרים במשרד המשפטים.

במכתב השדולה, עליו חתומות עו"ד מיכל גרא מרגליות, מנכ"לית שדולת הנשים, ועו"ד מרים זלקינד, מנהלת קידום מדיניות וחקיקה בשדולה, הן מציינות, "על פי המידע שהגיע לידינו, נטען כי השוטרים האחראים על הפינוי ביצעו במלט הטרדה מינית מחרידה – הסירו את כיסוי ראשה, חשפו את חזה והורידו את מכנסיה ותחתוניה באופן משפיל ביותר שהותיר אותה מעורטלת לעיני כל".

"לאחר מכן, כנטען, לא אפשרו כוחות המשטרה במקום למלט לחזור וללבוש את בגדיה והותירו אותה לבושה למחצה עד לתום פינוי המאחז", הוסיפו השתיים.

לדבריהן, "אין כל נימוק, פוליטי או אחר העשוי לשמש כהצדקה לפגיעות מיניות בנשים, בגברים בילדות או בילדים. אסור להסכין חלילה למצב בו פגיעה מינית משמשת כלי למשטור, לאכיפת התנהגות או ענישה ואין לקבל כי מעשים אלה יזכו להתעלמות או ליחס מקל מצד הרשויות".

"לאור האמור, אנו מבקשות מכם לברר את הטענות שבנדון בהקדם האפשרי ואם יימצא כי יש בהן ממש לפעול באופן מהיר ונחרץ כדי להבטיח שהמטרידים יועמדו לדין, כי יינקטו צעדים אשר יביאו להרתעה ממשית מביצוע מעשים דומים בעתיד וכי תוצאות הבירור יפורסמו לציבור", חותמות השתיים את מכתבן.

שי גליק, מנכ"ל ארגון ''בצלמו'' שמלווה את הנפגעת בירך על מכתב שדולת הנשים: ''לאף אשה לא מגיע להיות מוטרדת. המאבק בנושא חוצה מגזרים. אנחנו דורשים מארדן לבדוק לעומק את הטענות בהקדם ולפרסם מסקנותם לציבור''.