הרב משה מזרחי, רב הגדוד, עם יצחק
הרב משה מזרחי, רב הגדוד, עם יצחקצילום: נצח יהודה

בימים האחרונים, על חשבון חופשת החנוכה שלהם, הגיעו מאות חיילים חרדים מגדוד "נצח יהודה" ומפלוגת חץ בצנחנים ל-12 בתי אבות ובתי ספר לילדים עם צרכים מיוחדים ברחבי הארץ במסגרת הפרויקט "נצח דניאלי" כדי להדליק נרות חנוכה ולשמח את השוהים שם בחנוכה.

בעת ביקור בבית אבות "תמיר" הירושלמי פגשו החיילים את יצחק, יהודי חרדי מבוגר שסיפר להם כי בהיותו בחור צעיר שימש כחייל במלחמת העצמאות. הוא שיתף את החיילים בהתרגשות בסיפורים אודות השירות שלו כחרדי והלחימה במלחמות ישראל. בתום המפגש, הצטלם יצחק עם החיילים כשהוא מציג את תעודת הלוחם שלו ממלחמת העצמאות.

הפרויקט ההתנדבותי "נצח דניאלי" הוא יוזמה של עמותת "נצח יהודה", שמלווה את החיילים החרדים בצה"ל במהלך שירותם הצבאי.

המשלוחים לחג שחולקו נתרמו על ידי "קרן דניאלי", שהוקמה על ידי מוטי זוננפלד לזכרה של בתו דניאלי זוננפלד ז"ל שנהרגה לפני כשלוש וחצי שנים בתאונת דרכים בשובה מהתנדבות בבית החולים שניידר, שם התנדבה במחלקה האונקולוגית עם ילדים חולי סרטן.

רבני עמותת "נצח יהודה" אמרו כי מדובר בפרוייקט משמעותי ביותר. "אנו שמחים על כך שהחיילים בחרו להתנדב על חשבון החופשה שלהם, מה שמדגיש את תחושת השליחות בה הם חדורים. מפגשים כמו המפגש עם יצחק מרגשים ומעצימים ומוכיחים כי אפשר גם וגם: גם להיות חרדי וגם להיות חייל".