נבחרת ישראל
נבחרת ישראלפלאש 90

המטרה: להעפיל לאליפות אירופה מהמקום השני. בהגרלה שהתקיימה היום (שלישי) הוגרלה נבחרת הכדורגל הצעירה של ישראל, לבית מספר 6, במסגרת מוקדמות יורו 2021.

הנבחרת הצעירה בראשותו של מרקו בלבול, הוגרלה לבית המוקדמות עם נבחרות ספרד, מונטנגרו, מקדוניה, קזחסטן ואיי פארו, כשהמטרה היא להעפיל לטורניר היורו לשנת 2021 שיתקיים בהונגריה וסלובניה.

על פי שיטת המשחקים, הנבחרת הראשונה מכל בית מוקדם תעפיל אוטומטית אל האליפות היוקרתית, ושתי הסגניות הטובות ביותר מכל בית, ישחקו אחת מול השניה בפלייאוף על הכרטיס האחרון לטורניר היורו.

פעמיים העפילה הנבחרת הצעירה של ישראל לטורניר היורו היוקרתי, ב-2007 העפילה לטורניר שהתקיים בהולנד לאחר שגברה בדרך על נבחרת צרפת החזקה, וב-2013 העפילה אוטומטית לאליפות אותה אירחה בישראל.

שלב המוקדמות ייצא לדרך ב-18-20 במרץ 2019 ויסתיים ב-17 בנובמבר 2020, כאשר הטורניר עצמו ייערך ביוני 2021.

כמובן שנבחרת ספרד, סגנית אלופת אירופה, שהפסידה בגמר ב-2017 לנבחרת גרמניה בפולין, היא הפייבוריטית להעפיל מהמקום הראשון בבית של ישראל, אך כשלנבחרת הישראלית מחכות יריבות בדמותן של מונטנגרו, מקדוניה, קזחסטן ואיי פארו, המקום השני הוא בהחלט דבר מתבקש עבור הנבחרת הישראלית.

את קמפיין מוקדמות היורו הקודם, סיימה הנבחרת הישראלית הצעירה במקום הרביעי עם 14 נקודות, אחת פחות מנורבגיה, שסיימה שניה. הפעם זה חייב לקרות.

מאמן הנבחרת הצעירה, מרקו בלבול, אמר לאחר הגרלת מוק' אליפות אירופה 2021: "נבחרת ספרד היא הפייבורטית לעלות מהמקום הראשון בבית לאליפות אירופה. המטרה שלנו היא להשיג את המקום השני הטוב ביותר מבין 9 הבתים. צריך לזכור שבקמפיין הזה רק 2 נבחרות מתוך הבתים יעלו לפלייאוף. עם עבודה קשה, אמונה ומחויבות - נוכל לעשות קמפיין מוצלח".