סדנת המאמנים הצעירים
סדנת המאמנים הצעיריםצילום: באדיבות ההתאחדות לכדורגל

לא הצליח להם. אחת ממטרותיו של יו"ר התאחדות הכדורגל הערבית, ג'יבריל רג'וב בניסיונו להלך אימים על ישראל, הייתה להביא לחרם ספורטיבי על ישראל מצידן של מדינות העולם.

רג'וב שנענש על ידי פיפ"א והושעה לשנה מכל פעילות בשל הסתה לשנאה ואלימות, חטף השבוע מכה קשה אפילו יותר כשמדינות אירופאיות רבות הגיעו לישראל לסדנה מיוחדת במינה.

מאמני נבחרות צעירות ומדריכים מפולין, יוון, הונגריה, לטביה ואיי פארו, יריבת נבחרת ישראל הצעירה במוקדמות יורו 2021, הגיעו לישראל לסדנה בת 3 ימים בנושא פיתוח יכולות אישיות של שחקנים.

במהלך הסדנה שמתקיימת באחריות אגף ההדרכה של ההתאחדות לכדורגל, יבקרו הנוכחים במגרש האימונים של מכבי ת"א, בבית הנבחרות ויצפו במשחק מטורניר החורף לנוער בין גרמניה לסרביה. נציגי ההתאחדות בסדנה הם המנהל הטכני וילי רוטנשטיינר, מאמן הנבחרת הבוגרת אנדי הרצוג, עוזרו אלון חזן וכן גדי ברומר, סאלח חסארמה, אייל לחמן, גיא עזורי, איריס אנטמן ואיציק בן מלך.

"הציפיות שלי מהסדנה הן קודם כל לבסס כאן קבוצת למידה ולחלוק את הידע שלנו עם כל הנוכחים. אנחנו רוצים ללמוד מה האחרים עושים ובזכות הלמידה - להרוויח ידע יקר. כל ההתאחדויות שנמצאות כאן מאוד מקצועיות", אמר המנהל הטכני של ההתאחדות לכדורגל, וילי רוטנשטיינר.

מנהל חטיבת הנבחרות ופיתוח מקצועי בהתאחדות לכדורגל, עומר עצמוני, אמר כי "הושקעו מאמצים רבים על מנת להביא לכאן את כל נציגי ההתאחדויות לקיום הסדנה החשובה הזאת. הכנו לו"ז צפוף עם פעילויות ומשימות רבות, כמו גם הרצאות מקצועיות חשובות. אני בטוח שהשבוע הזה יהיה פורה מקצועית עבור כל הנוכחים. פיתוח מאמנים בישראל הוא נושא חשוב מבחינת ההתאחדות לכדורגל. הסדנה תתרום למאמנים של הנבחרות הצעירות ולמדריכים רעיונות ותכניות שתכליתן לקדם
את השחקנים".

רכז הקורס, שחקן העבר גילי לנדאו, סיפר על מהות הסדנה כשאמר: "מדובר בסמינר של אופ"א אותו מארחת ההתאחדות לכדורגל בפעם הראשונה. המטרה היא לאחד 5 משלחות, כולל זאת הישראלית, להציג תכניות עבודה ולשתף ידע מקצועי ומגמות בכדורגל העולמי והאירופי בפרט. נושא הסמינר מתמקד בפיתוח אישי של השחקן, ברמה התאורטית וברמה המעשית. חלק מהמשתתפים הם בעלי תפקידים מנהלתיים באגף ההדרכה בהתאחדויות ובנוסף יש מאמנים של נבחרות צעירות".

נציג פולין, ומי שאחראי על הדרכת המאמנים בהתאחדות הפולנית, קונרד באניה סיכם ואמר: "הגענו לכאן קודם כל בשביל ללמוד, להבין איך ההתאחדות לכדורגל בישראל עובדת בכל הקשור לפיתוח שחקנים צעירים. בנוסף, נציג גם את דרכי העבודה בכדורגל הפולני. יש כאן 6 התאחדויות ולכן נרצה ללמוד מכולם איך הם עובדים בנושאי הדרכת מאמנים ופיתוח שחקני עלית. נוכל להשוות בין הרעיונות ולנתח את המגמות והתהליכים בתקווה ללמוד דברים חדשים שנוכל ליישם בהתאחדות שלנו".