''ישראל שותקת מול העינויים, זו גזענות''''ישראל שותקת מול העינויים, זו גזענות''

ועדת הפנים של הכנסת דנה היום (שלישי) בעינויים שמבצעת הרשות הפלסטינית בתושביה הפלסטינים שמכרו נדל''ן ליהודים.

"שתיקת מדינת ישראל מול עינויים של תושבים ערבים בעת מעצרם ברשות הפלשתינית, זה הכי לא מוסרי", אמר מ"מ יו"ר ועדת הפנים, ח"כ בצלאל סמוטריץ' מהבית היהודי.

לדבריו, "כשמזהים תופעה שהיא מכת מדינה, צריך להקצות משאבים ולתת כלים, כמו שידעו לעשות עם 'תג מחיר'. אם זה היה מעניין את משרד המשפטים ואת ראש הממשלה, אף אחד לא היה מגלגל הצעות חוק פרטיות, אלא הממשלה כבר הייתה באה עם תיקוני חקיקה.

''אנו נושאים באחריות מתוקף הצו המוסרי שלנו כעם יהודי. זה מתרחש חצי שעה מכאן. איפה הדרג המדיני? המינהל האזרחי? עסקים כרגיל. כל הצבועים יצעקו על ביקור של שר חוץ כזה או אחר כשכאן מתבצעת הפרת זכויות האדם הכואבת ביתור היום בעולם. זה לא מעניין את השמאל ואת הארגונים המתקראים ארגוני זכויות אדם. זו גזענות", טען ח"כ סמוטריץ'.

נציג המשטרה בדיון, סנ"צ גלעד בהט, התייחס לעינויים שמבצעת הרשות הפלסטינים בפלסטיני שמכר קרקעות ליהודים במזרח ירושלים. "אני רוצה לדייק: לא מדובר בחטוף. האיש הגיע בכוחות עצמו לחקירה אליה זומן ברמאללה ושם נעצר. נעשתה ונעשית פעילות בשיתוף מספר זרועות ביטחון", סיפר בהט.

ח"כ סמוטריץ' שאל "יודעים מה מצבו? באילו תנאים הוא מוחזק?". עמית אבירם מהמועצה לביטחון לאומי סיפר כי "בשבוע שעבר ראש הממשלה הנחה לרכז פעילות ומדיניות הממשלה לגבי מעצר עקל ונאסר א דין, שני עצורים ברש"פ. מאז עוסקים בזה בשוטף. התקיים דיון עם כלל גופי הביטחון. עוקבים. יש מכלול פעילויות שפירוט עליהן אוכל למסור בישיבה חסויה".

ווליד, שנעצר ועונה על ידי הרשות הפלסטינית, סיפר "קיבלתי גזר דין מוות כי מנעתי פיגוע. עשיתי עבודת קודש. למה עצרתי פיגוע? מגיל קטן גדלתי במסגדים וקיבלתי שטיפת מוח שהיהודים לקחו את האדמה. נכנסתי לבית סוהר ישראלי על גניבת רכב. שם עשו לי ניתוח לרגל. קיבלתי טיפול ושיקום. ראיתי שהעם הזה שאמרו שהוא רע נותן לי עזרה. חזרתי לשטחים בראש אחר, שהעם הזה באמת עוזר לבנאדם.

"כששמעתי שקורה פיגוע לילדים, קמתי ועצרתי את הפיגוע. מה עשיתי רע? שעצרתי דם? למה שישרפו אותי? אני עברתי חקירה כמו דאעש בסוריה. שבועיים ראש למטה ורגליים למעלה עד שהראש התנפח. מקלחות חמות וקרות. שמו אותי בארון עם רשת וזרקו עלי את כל הלכלוך.

''מכות במקום שהיה ניתוח, לשבת על בקבוק זכוכית. ישבתי גם עם חוקר בישראל. נתן לי לאכול, ברמדאן כיבדו אותי. פה כלב חי יותר טוב משם בן אדם. התחברתי לעם שחי בצדק", סיפר ווליד.

עו"ד קדם ברק, המייצג 63 פלסטינים שעונו ברשות הפלסטינית, תיאר "מכות חשמל, עקירת ציפורניים, סירוס. שלוש נשים, שתיים מהן נרצחו ללא משפט. שלישית נענתה ונעקרה לה עין. לילה איבדה את בעלה בשל חשד ששיתף פעולה עם ישראל. בעקבות חיסול ראעד אל כרמי, נעצר בנה של לילה בחשד ששיתף פעולה. אחותו הובאה לבית הסוהר במטרה לגרום לו להודות. הוא מודה. אחרי כמה שעות מתקשרים לאם שתבוא לקחת את גופת הילדה. עצרו את לילה ואחותה. אחותה נמצאה ירויה ברחוב. ללילה עקרו עין".