שולי מועלם
שולי מועלםצילום: קובי ריכטר/TPS

אנחנו, מאות בני נוער מכל הארץ ומכל המגזרים שפועלים יחד מזה כחצי שנה לקידום שימוש יעיל במדיה.

אחד הנושאים המרכזיים בהם אנו עוסקים הוא החשיפה לתכני פורנוגרפיה ברשת, נושא שפגש אותנו באופן אישי כבר בגיל קטן.

כבר זמן רב שאנו עוקבים בציפייה דרוכה אחרי החוק שמקדמים חברי הכנסת שולי מועלם ומיקי זוהר ונועד להעניק אינטרנט מוגן כברירת מחדל, מתוך הבנה כי זהו כלי הכרחי כדי שאחינו הקטנים יגדלו לעולם נקי יותר, בו בעזרת חינוך והכוונה יוכלו להימנע מחשיפה לפורנוגרפיה ברשת.

במצב כיום, אין אפשרות לילד שלא להיחשף, זה ימצא אותו בדרך כלשהי. מולו עומדות תעשיות ענק שכל מטרתן היא לגרום לו להיחשף לתכנים הגרועים ביותר, מסיבה פשוטה- הם רוצים כסף, ולא אכפת להם מהילד שנפגע בצד השני של המסך.

המצב לא הגיוני. לא הגיוני שאחינו הקטנים יחשפו לתכנים המזוויעים האלו כבר בגיל 8. לא הגיוני שמדינה ששומרת עלינו בכביש, בים, ובבתי הספר, לא תעניק לנו הגנה במרחב האינטרנטי.

אלפי בני נוער ממתינים ללקיחת אחריות על הנושא מצד נבחרי הציבור, ואנו מאמינים כי חקיקה היא כלי חשוב במאבק בפגיעה הזו, שאנו וילדי ישראל חווים מידי יום.

לצערנו, שמענו בימים האחרונים על התנגדויות רבות לחוק, מסיבות שונות. אנחנו לא פוליטיקאים או אנשי טכנולוגיה, ולא בקיאים בפרטי החוק וסעיפיו, אבל כן יודעים שחייב להיות פתרון, במהירות האפשרית.

אנו קוראים לכל מי שחשובה לו נפשם של ילדי ישראל לקחת אחריות ולפעול לקידום פתרון מהיר ויעיל, בצורת החוק הנוכחי, או בדרך אחרת.

אנו לא מקבלים אמירה כי 'פתרון זה אינו טוב', אלא דורשים שיח כנה על דרכים ורעיונות למציאת הפתרון הנכון ביותר עבור ילדי ישראל.

מייחלים שפנייתנו, הנובעת מעומק הלב תיפול על אוזניים קשובות, ותוביל לנקיטת מעשה, אשר אנחנו נעשה כל שביכולתנו כדי להביא לקידומו.

מעריכים ומקווים להבנה,
יהונתן אלגרבלי
נוער הארגון 'לוקחים אחריות'