בתוכנית "גב האומה" ששודרה במוצ"ש האחרון הקדיש המנחה, ליאור שליין, דקות ארוכות להתקפה על ספריית שיבולת, ההוצאה החדשה שמבקשת לחולל שינוי בשיח על ידי הוצאת ספרי מופת שמרנים וימניים בעברית.

שליין טען כי הסופרים שהספרייה מקדמת הם "מטיפים רפובליקנים אוהבי קונספירציות שכותבים מגזרי עיתונים ודופקים צ'ייסר רעל במערה עם חברי הכת". את תפיסת העולם הימנית הוא סיכם ב"בעעע ערבים", ולצופים הציע להתמקד בעמוס עוז, דוד גרוסמן, ושאר חברי ההגמוניה הספרותית.

אלא שההתקפה הפרועה של שליין התגלתה כבומרנג. בעקבות הפניות, וההתעניינות שיצרה התוכנית, החליטו בשיבולת לצאת בקמפיין קצר וממוקד בן 48 שעות, שרתם את הסרטון הקנטרני של שליין כהוכחה לחשיבות של שיח רעיוני פתוח. התוצאה הפתיעה את ההוצאה.

"חשבנו שנצליח לעגל את כמות המנויים מ-1,867 ל-2,000, בזכות העניין", אמר רותם סלע, מו"ל משותף בשיבולת, "אבל הסרטון מוכיח יותר טוב מכל דבר אחר כמה מסוכנת, חלולה וחד מימדית תיבת התהודה שהשמאל יצר לעצמו ולחברה הישראלית, ואנשים מצטרפים, משתפים ומפיצים בקצב הרבה יותר גבוה מזה שציפינו לו. למעשה נכון לעכשיו אנחנו עומדים על קרוב ל-2,200 מנויים".

"מבצע שליין" (קישור להצטרפות) צפוי להימשך עד היום (שלישי) בחצות. סלע מציין כי דבריו של שליין יסייעו בצורה משמעותית להעמקת השיח השמרני לאומי. "מעבר לעלייה של למעלה מ-20% בכמות המנויים, נוצרה חשיפה, עניין ומודעות לחשיבות של שיח כזה. כשנסיים את הקמפיין הקצר שהוא כפה עלינו אשלח לו ולבת זוגתו פרחים. במבחן התוצאה הייתה לו תרומה דרמטית למהפכה הרעיונית של הציבור הלאומי".