עדיאל קולמן הי"ד
עדיאל קולמן הי"דצילום: באדיבות המשפחה

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט מבהיר היום (שלישי) כי בניגוד לפרסומים בכלי התקשורת, עדיאל קולמן הי"ד שנרצח בעיר העתיקה נרצח בפיגוע שבוצע על רקע לאומני.

מנדלבליט פרסם את ההבהרה לאור דיווחים בכלי התקשורת מהם השתמע כי הרצח של קולמן הי"ד בוצע בשל מצבו הנפשי של המחבל ולא על רקע לאומני.

היועמ"ש מבהיר למעשה כי מדובר בפיגוע לאומני אולם בשל העובדה שהמחבל הוא לוקה בנפשו, לא ניתן להרוס את ביתו.

"קיומה של לקות נפשית שומטת את הבסיס להפעלת סמכות ההריסה שתכליתה למנוע מאנשים לבצע מעשי טרור מכוונים, שכן... הבחינה המשפטית ביחס לסמכות ההריסה כוללת מרכיב המתייחס לכוונת המפגע. ככל שהדברים הובנו אחרת, אנו מבקשים להצר על כך", כתב יועצו של מנדלבליט.

לדבריו, ''התייחסות זו הינה במישור המשפטי בלבד, בהקשר של האפשרות לנקוט בסמכות ההריסה מכוח תקנה 119, וכי אין בדברים האמורים כדי להפחית מחומרת מעשיהם של מחבלים הלוקים בנפשם.

''היועץ המשפטי לממשלה ונציגיו ימשיכו לסייע לדרג המדיני והצבאי לפעול באופן נחוש והחלטי נגד הטרור, ולהעמיד לרשות גורמי הביטחון את הכלים המשפטיים הדרושים לצורך כך'', נאמר במכתב שהגיע לידי ערוץ 7.

מכתבו של מנדלבליט

בתאל קולמן, גיסתו של עדיאל הי״ד, אמרה בתגובה למכתבו של מנדלבליט ‏כי ״זה ניצחון קטן, אבל חשוב. גיסתי כתבה לי שהיא יכולה לחזור לנשום. ועכשיו אחרי שחזרנו לנשום אסביר את הבעיה של המשפטנים - יש חוסר הבנה שבסוף יש קשר בין האמירות העקרוניות למקרים הפרטיים.

״דברים לא יכולים להישאר רק ברמה המופשטת. ההבהרה הזו חשובה אבל מצביעה על הנתק החמור שממנו הם סובלים״, הוסיפה קולמן.