מנכ"ל "בצלם" חגי אלעד
מנכ"ל "בצלם" חגי אלעדצילום: רויטרס

ארגון השמאל הקיצוני "בצלם" פרסם סרטונים חדשים ממצלמות האבטחה, ולפיהם לטענתו צעיר פלסטיני מוגבל בשכלו נורה למוות ללא סיבה.

יצוין כי מיד לאחר הירי בטול כרם, צה"ל חקר את האירוע וביום רביעי בשבוע שעבר, בעקבות החלטת הפרקליט הצבאי הראשי, אלוף שרון אפק, העביר צה"ל את חקירת האירוע למצ"ח, במטרה לבדוק את נסיבות מקרה הירי.

מ"בצלם" נמסר, "בתגובה לפרסום האירוע, טען הצבא שבמקום התפתחה הפרת סדר אלימה ושעשרות פלסטינים יידו אבנים ושהחיילים הגיבו באמצעים לפיזור הפגנות ולאחר מכן בירי חי".

"בתיעוד המצולם ובעדויות שגבה בצלם מאנשים שנכחו בסביבתו של חבאלי אין זכר לדבר מכל אלה. לא ל'הפרת סדר', לא ליידוי אבנים ולא לירי של אמצעים לפיזור הפגנות. ההיפך הוא הנכון: החיילים נראים כשהם מתקדמים לאיטם, הפלסטינים משוחחים ביניהם, ואז יורים החיילים, ממרחק, בראשו של חבאלי והורגים אותו. הירי הקטלני נעשה ללא שום אזהרה, בלי כל הצדקה ובניגוד לחוק", הוסיפו בארגון.

מצה"ל נמסר, "ביחס לאירוע נפתחה בשבוע שעבר חקירת מצ"ח. בשלב זה ניתן לציין כי במהלך פעילות מבצעית של לוחמי צה"ל בטול כרם, התפתחה הפרת סדר אלימה שבמהלכה עשרות פלסטינים יידו אבנים לעבר הלוחמים. בתגובה, הלוחמים השתמשו באמצעים לפיזור הפגנות ובירי חי. דווח כי פלסטיני אחד נהרג ואחר נפצע. עם סיום החקירה, ייבחנו ממצאיה על ידי הפרקליטות הצבאית. בנוסף, האירוע מתוחקר ברמה הפיקודית".