בני ברק
בני ברקצילום: flash90

הנהגה חדשה; מדיניות חדשה: בהודעה רשמית מטעמה שפורסמה ביומונים החרדיים מבהירה הבוקר (ד') עירית בני ברק כי תפנה כל מבנה ציבור שיוצב על שטחים ציבוריים או שטחים ירוקים - ללא יוצא מהכלל.

בהודעת העירייה נאמר כי לפני תקופה התעוררה העיר בני ברק למציאות בלתי נתפסת. "במטרה לקבוע עובדות בשטח, הונחו מספר מבנים יבילים ואף בניית קבע על שטחים בבעלות עיריית בני ברק שמטרתם שטח ציבורי בלבד המיועדים לגינות וכו', במחטף שאף בית המשפט קבע כי אין לו כל היתכנות חוקית שהיא.

לדברי העיריה, מדובר בשטחי ציבור המיועדים לשטחי גינון, חורשות ומתקני ילדים בלבד, ומדובר ברכוש הציבור ועל העירייה להגן עליהם ולשמור עליהם. "השתלטות על שטחים המיועדים לגינות משחקים היא חציית קו אדום. חלק גדול מהפולשים כבר פונו ובמקומם אף הואצו הליכי הקמת גינות ופניות ירוקות לרווחת התושבים בהתאם לייעודן החוקי של השטחים אלו על פי חוק".

העירייה מצהירה כי "כל הפולשים כולם ללא יוצא מן הכלל, יפונו כחובתה של הרשות, כהכרעת בית המשפט וכהוראת מנהל התכנון ומשרד הפנים".

הסערה האחרונה ראתה אור לאחר שעירית בני ברק ניסתה לפנות בית כנסת של 'הפלג הירושלמי' בקרית הרצוג שהוצב באופן לא חוקי.

הפינוי אמור היה לצאת אמש לפועל אולם בשל פניה אישית של נשיא מועצת חכמי התורה של ש"ס הרב שלום כהן, נמנעה העיריה מלבצע את הפינוי עד למציאת שטח חלופי.