רונית דרור
רונית דרורצילום: Flea Studio

למרות לחץ פוליטי כבד יתקיים מחר (חמישי) כנס אקדמי במכללת אורנים בו ייחשף ה"פייק ניוז" האנטי-גברי שמופץ ע"י הפמיניסטיות הקיצוניות.

בין המשתתפים: ד"ר רונית דרור, עוה"ד טלי גוטליב ומירית ענתבי, וד"ר יואב מזא"ה, שכולם "כיכבו במדור זה לאורך שנים, כמי שמתנגדים להגמוניה של תפיסות קיצוניות אנטי-גבריות בקמפוסים ובכלל.

בנוסף, ידברו בכנס ד"ר משה גרנות, סופר עטור פרסים (מחבר הספר "האי"), ד"ר נחום טורצקי, חוקר מגדר; ד"ר אביבה אביב, סוציולוגית.

במקביל יתקיים המכללה כנס פמיניסטי קיצוני בעל אוריינטציה הפוכה.

ד"ר עופר קצ'רגין, ראש החוגים לאזרחות, לימודי דמוקרטיה וסוציולוגיה במכללת אורנים, אמר לערוץ 7 כי "מכללת אורנים, ובפרט החוגים לאזרחות ולסוציולוגיה, מחוייבים לקדם ולשמר שיח חופשי, פלורליסטי וביקורתי. בפרט בנושאים שנויים במחלוקת.

"נושא הכנס הקרוב הוא פייק ניוז. חלק ניכר ממנו יאיר סוגיות הקשורות בזכויות גברים, באפליה כנגד גברים ובייצוגים בעייתיים של גברים בתקשורת ובספרות. בימים אלה ברשתות החברתיות מתנהל לצערי מסע הסתה רווי יצרים, סילופים והשמצות אישיות כנגד הדוברים והדוברות שאמורים להופיע בכנס, מסע שמטרתו המוצהרת היא לבטל את הכנס.

"הטענה העיקרית של המתלהמים היא שהכנס נועד להכחיש את תופעת האלימות כלפי נשים, ובנוסף נשמעות טענות טענות מופרכות נוספות, אך המציאות הפוכה. לא רק שדוברי הכנס מכירים בחשיבות זכויות הנשים, ומוקיעים בכל לשון את התופעות המדאיגות של אלימות כלפי נשים והדרת נשים, אלא שדווקא על רקע זה מבקש הכנס לקיים גם שיח פתוח בנושאים המשלימים של זכויות גברים ושל אלימות כלפי גברים בשדות חברתיים שונים: משפט, תקשורת, חברה, ספרות ועוד (נושאים שכמעט ואינם מקבלים במה בכנסים אקדמיים).

"מפתיע שדווקא "לוחמי צדק" שרגישים למצוקתן האמיתית של נשים נפגעות אלימות או שסובלות מאפליה מגלים אטימות גמורה למצוקה של גברים נפגעי אלימות או אפליה כנגד גברים. מפתיע גם כן שהם שוללים באופן אלים את חופש הביטוי שהוא נשמת אפה של האקדמיה המודרנית ושל הדמוקרטיה, ובכך נחשפות פניהם.

"הדה-לגיטימציה שעושים המתלהמים כנגד עצם קיומו של הכנס מדגישה ביתר שאת חשיבותו. השאלה "האם מותר בימינו לדבר על כך שגם לכל גבר יש זכויות אדם הראויות להגנה ועל כך שגם גברים סובלים מאלימות" היא שאלת העל שהמתלהמים כנגד הכנס מערערים עליה באיומים, ואילו מארגני הכנס טוענים שמותר ואף חובה לדון בה.

נציין כי קצ'רגין מרצה שנים רבות על מגדר, הדרת נשים ו"סקסיזם מיזוגני", ופועל במסגרת זו לקידום שיח של שוויון מגדרי ולהעצמת נשים. "ייתכן וזו דוגמא נוספת לדינמיקה האלימה של מהפכות שחרור שעוברות הקצנה, נעשות לאלימות, חותרות תחת הערכים היפים שלהן הן מטיפות, ו'אוכלות את בניהן ובנותיהן'", העיר אחד מבכירי מכללת אורנים.

הכותב הוא אב לשניים ויו"ר תנועת המשפחה.