מערך הלב החדש
מערך הלב החדשצילום: דוברות הדסה

מערך צנתור חדש נפתח במרכז הרפואי הדסה בירושלים, שמתפרס על פני ארבעה חדרי צנתור בבניין הלב ע"ש בעין כרם ובחדר צנתורים חדשני שיחל לפעול בחודש הבא בהדסה הר הצופים.

המערך יאפשר לצוותי הרפואה לטפל ביעילות רבה יותר באנשים הנדרשים לצנתורי חירום וביניהם מטופלים המובהלים לבית החולים עם התקפי לב.

פרופ׳ חיים לוטן, מנהל מערך הלב בהדסה, אמר כי ״חדרי הצנתורים החדשים הינם מהטובים והמשוכללים שקיימים, מבחינת הטכנולוגיה והציוד הנלווה, השינוי בביצוע הליך הצנתור מורגש היטב, הן באיכות התמונה, הן בקלות ההפעלה של המכשור והן בהפחתה הדראסטית של הקרינה.

"כל אלו מקפיצים אותנו דור קדימה", הדגיש לוטן. ''זה מרגיש כאילו קיבלנו לידינו את האייפון 12״. פרופ' לוטן מוסיף כי הנדסת אנוש משופרת מאפשרת למצנתר אינטגרציה ושליטה במערכות שונות תוך כדי הצנתור וכתוצאה מכך, אבחנה ותמונה טובות יותר לשיפור תוצאות הטיפול ואפשר להוריד משמעותית את זמן הצינתור.

ברט ואן מירס, ממנהלי פיליפס ישראל, הציג באירוע את פלטפורמת Azurion השולטת במערך החדש.

המערך הקרדיולוגי מצויד ב- 52 מוניטורים מתקדמים מסוגם ו-40 משדרי טלמטריה עבור היחידה לטיפול נמרץ, חדרי ההתאוששות והמערך הקרדיולוגי כולו. כל המוניטורים מחוברים לתחנת מידע מרכזית לטיפול מיטבי ושליטה מרכזית במערך הקרדיולוגי כולו.

פרופ׳ זאב רוטשטיין, מנכ״ל המרכז הרפואי הדסה, אמר כי ״הודות לתרומתה הנדיבה של משפחת מילשטיין ומסירותן של חברות ארגון נשות הדסה, הוקם המערך הקרדיולוגי המתקדם בארץ מבחינה טכנולוגית, אותו מוביל צוות של מומחים מן השורה הראשונה בכל ההתמחויות הקיימות בתחום, ומציב אותו כמרכז של מצוינות לטיפול במחלות לב.

"כיום פועלים במערך החדש 4 חדרי צנתורים חדשניים של פיליפס, אשר מספקים טכנולוגיות מתקדמות וחוויית משתמש יוצאת מן הכלל, יחד עם שירותים אשר מבטיחים לנו זמן פעילות אופטימלי ושיפור היעילות שלנו", הוסיף פרופ' רוטשטיין.