בניון, במדי בית"ר. יחזור לבירה?
בניון, במדי בית"ר. יחזור לבירה?צילום: ינון פוקס, דף הפייסבוק הרשמי של בית"ר י-ם

עוד חוזר הניגון. פחות משנה עברה מאז עבר בקול תרועה רמה יוסי בניון, אחד מגדולי שחקני הכדורגל בארץ, למכבי פתח תקווה והיום (רביעי) הוא כבר עוזב.

בניון בן ה-38 בעל עבר עשיר בהופעות בנבחרת ישראל במדיה כיכב ובקבוצות פאר בכדורגל האירופי, עוזב למעשה קבוצה בפעם השלישית ברציפות תוך זמן קצר, בשל העובדה כי הוא לא מרוצה ממעמדו המקצועי בקבוצה ומיעוט דקות המשחק שלו.

כזכור, לאחר הקריירה המפוארת שלו באירופה, חזר בניון לארץ כשחתם במכבי חיפה, הקבוצה בה הגיע לגדולות טרם יציאתו לאירופה. הציפייה הגדולה התרסקה במהירות כשהשיא היה בחגיגות זכיית הגביע של חיפה, אז הודיע בניון כי הוא עוזב ליריבה - מכבי ת"א.

גם שם לא החזיק מעמד בניון יותר מדי זמן, כשממנה עבר בתחילת העונה שעברה לבית"ר ירושלים. מיעוט דקות משחק שם וייבוש על הספסל מצידו של הבעלים לשעבר אלי טביב, הביאו את בניון להשתחרר מחוזהו בבירה ובינואר אשתקד חתם בפתח תקווה הקטנה. פחות משנה שם הספיקה לכוכב שאמנם כדורגל עדיין יש לו, אך התנהלות בעייתית עלולה לחתום קריירה גדולה באור שלילי.

הפיצוץ עם פתח תקווה הגיע במשחק הליגה האחרון של הקבוצה, כשזה שמע כשעה וחצי לפני שריקת הפתיחה כי הוא לא פותח בהרכב ועזב את האצטדיון לביתו. הצעד החד צדדי הביא את ראשי הקבוצה להעמיד את הקשר הוותיק לדין משמעתי, ולאחר שיחה בינו לבין היו"ר אבי לוזון הוחלט שבמקום העמדה לדין ישתחרר בניון מהקבוצה ולא יבקש פיצויים בגין הפרת חוזה.

לאחר השיחה עם היו"ר, נפרד הקשר הוותיק מהשחקנים, אותם כינס ללא נוכחות הצוות המקצועי או ההנהלה: "תודה רבה על כל היחס והכבוד שנתתם לי השנה. זאת החלטה אישית שלי, שאני לא מוכן שיפגעו בי. אני מניח שעם חלקכם עוד אתראה בעתיד", אמר.

בהודעה של מכבי פתח תקוה נכתב: "בשיחות שנערכו בימים האחרונים בין אבי לוזון ויוסי בניון, הגיעו שני הצדדים להחלטה משותפת שיוסי בניון יסיים את דרכו במכבי פתח תקוה. הייתה לנו שנה של שיתוף פעולה והנאה הדדית, מכבי פתח תקוה מודה ליוסי בניון על כך. יוסי מודה למכבי פתח תקווה, לשחקנים וכל הצוותים במועדון".

כעת הקשר הוותיק מועמד לשוב למועדון הירושלמי, כשכבר בקיץ החולף הביע רצון לשוב לבירה עם רכישתו של משה חוגג את הקבוצה מידיו של הבעלים הקודם אלי טביב. בינתיים גם קבוצות אחרות מעוניינות בשירותיו של השחקן שעדיין לא נס ליחו, אך מתקשה להשלים עם הגיל ודקות המשחק המועטות. אגב, עד לפיצוץ במחזור האחרון, העונה ערך בניון 10 הופעות - בשבעה מהן גם פתח בהרכב - וכבש שלושה שערים.