הפרלמנט הבריטי. ארכיון
הפרלמנט הבריטי. ארכיוןצילום: POOL New, רויטרס

האם ראש הממשלה הבא של בריטניה יהיה בעל שורשים יהודיים? דומיניק ראב, אחד מבכירי המפלגה השמרנית בבריטניה, אמר כי "אינו שולל את הצגת מועמדותו לראשות המפלגה ולראשות הממשלה" במידה וראש הממשלה המכהנת תרזה מיי תודח בהצבעת אי אמון שתתקיים הערב.

ראב, בן 44, הוא בן למהגר יהודי – צ'כי שהיגר לבריטניה בשנת 1938 אך נפטר כאשר דומיניק היה בן 12 בלבד. אימו של ראב היא פרוטסטנטית אנגליה.

לאורך שנות כהונתו כחבר הפרלמנט הבריטי הוא הזכיר פעמים רבות את עובדת היותו בעל שורשים יהודיים, ואף תיאר כיצד הייסורים שעבר אביו בדרך מצ'כיה לבריטניה חיזקו את נחישותו להילחם בגזענות ואנטישמיות.

"אבי נמלט מהנאצים בגיל שש וגדל עם הידיעה כי סבו, סבתו ורוב קרוביו שאותם הותיר מאחור, נטבחו על ידי הנאצים באופן שיטתי ללא כל סיבה, רק עקב העובדה כי הם היו יהודים. הסיפור שלו מעורר בי את הרצון והכוח להילחם באנטישמיות עד נשימתי האחרונה", אמר ראב.

בתקופת הסכם אוסלו הוא שימש כיועץ לרשות הפלסטינית, וכן ייעץ לראשי הרשות בנושא פרוייקטים של הבנק העולמי בתחומי הרשות. הוא נחשב לאחד הפוליטיקאים הבריטיים שהתמחו בסכסוך הישראלי – פלסטיני, ולאחר ההצבעה על הברקזיט מונה לתפקיד מזכיר המדינה ליציאה מן האיחוד האירופי, תפקיד אותו עזב בחודש שעבר.